Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2024
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: BAHADIR ERDEM
Danışman: Orkun Şen
Özet:
Araştırmamızın amacı uluslararası Elektrifikasyon ve Otomasyon çözümleri sunan bir teknoloji kurumu ABB’nin sürdürülebilirlik uygulamalarının müşteri memnuniyeti üzerinde etkilerini belirleyebilmektir. Bu kapsamda, ABB kurumunun ekosistemi içinde bulunan paydaşları olan çalışanlarına, müşterilerilerine, tedarikçilerine, iş ortaklarına, ekosistem dahilindeki sivil toplum kuruluşları (STK) ile üniversite öğrenci ve akademis-yenlere yönelik ölçek çalışmaları yapılmıştır. Bu ölçek çalışmalarında ekosistemde bulunan tüm paydaşların ABB kurumunun sürdürülebilirlik uygulamalarına yönelik görüşleri ve bu uygulamaların müşteri memnuniyeti üzerindeki etkileri sorgulanmıştır.
Nicel yöntemlerin kullanılması hedeflenen tez çalışmasında ölçeklerin sonuçları Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS), Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi yöntemleri kullanarak incelenmiştir. Bu tez çalışmasının sonuçları ABB kurumunun sürdürülebilirlik uygulama-larını geliştirmesine yardımcı olmak ve akademide benzer çalışmaları yapmak isteyen araştırmacıların faydalanabilmesi için kullanılacaktır.