Özel Ç. H. (Yürütücü)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Diğer, 2025 - 2026
Bu proje, aile turizmi kapsamında seyahat eden ebeveynler ile otellerin
çocuk kulüplerinde çalışan işgörenler arasındaki güven ilişkisini konu
almaktadır. Bilindiği gibi, aile turizmi kapsamında seyahat eden turistler,
konaklamaları esnasında çocuklarını hem eğlenmeleri hem de öğrenmeleri için çocuk
dostu otellerde yer alan çocuk kulüplerine bırakmaktadır. Çocuk kulüplerinde istihdam
edilen personelin yeterli sayıda olması, iş bilgisinin iyi olması ve bu
personelin çocuklarla etkili bir iletişim kurabilmesi gibi konular bu nedenle önem
kazanmaktadır. Çocuk kulübünde çalışan personelin sahip olması gereken en
önemli özelliklerden biri de güvenilirliktir. Alanyazındaki önceki çalışmalar arasında
çocuk kulübü çalışanları ile turistler (ebeveynler) arasındaki güven ilişkisini
inceleyen bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu belirlemeden hareketle, çalışmada turist ebeveynlerin çocuk kulübü
personeline duyduğu güven, Kişiler Arası İlişki Teorisi bağlamında incelemektedir. Ayrıca çalışmada çocuk kulübü
çalışanlarına duyulan bilişsel ve duygusal güvenin müşteri memnuniyetine ve
tavsiye etme niyetine olan etkisi de araştırılmaktadır. Çalışmanın amacı,
ebeveynlerin otellerin çocuk kulüplerinde çalışan işgörenlere duyduğu duygusal
ve bilişsel güvenin, müşteri memnuniyetine ve tavsiye etme niyetine olan
etkisinin belirlenmesidir. Bu sayede, çocuk kulübü çalışanlarına duyulan
bilişsel ve duygusal güvenin hangi seviyede olduğu, bu güvenin müşteri
memnuniyetini ve tavsiye etme niyetini etkileyip etkilemediği ebeveynlerin
gözünden tespit edilebilecektir. Bu amacı gerçekleştirebilmek için, son
beş yılda Türkiye’de satın aldığı otel konaklaması süresince çocuk kulüplerinden
hizmet almış ebeveynlere elden ve/veya çevrimiçi anketlerle ulaşılacak ve kendilerinden
veri toplanacaktır. Elde edilen veriler, nicel bir araştırma tasarımıyla, uygun
analizler kullanılarak test edilecek ve oluşturulan hipotezler sınanacaktır. Çalışmada
ulaşılan bulgular, çocuk kulüplerinde çalışanların
sunduğu hizmetin iyileştirilmesi amacıyla uygulayıcıların dikkatine sunulacak, çocuk
kulüplerinin hizmetleriyle farklılık yaratabilmesi yönünde işletmelere katkı
sağlayabilecektir. Çalışmanın alana en önemli katkısı, otellerin çocuk kulübü
çalışanlarının hizmet sunumunda eksik kaldıkları noktaların tespit edilmesi ve
bu doğrultuda hizmet içi eğitimlerin geliştirilmesi, daha geniş kapsamda ise Türkiye’de
çocuk dostu turizm işletmeleri için “konaklama, yeme-içme, sağlık ve güvenlik-çalışanlar”
gibi parametreleri içeren rehber ilkelerin belirlenmesine yönelik farkındalığın
oluşturulmasıdır.