Turist Ebeveynlerin Çocuk Kulübü Çalışanlarına Duyduğu Bilişsel ve Duygusal Güvenin Müşteri Memnuniyetine ve Tavsiye Etme Niyetine Etkisi


Özel Ç. H. (Yürütücü)

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Diğer, 2025 - 2026

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Destek Programı: BAP Diğer
  • Başlama Tarihi: Temmuz 2025
  • Bitiş Tarihi: Mayıs 2026

Proje Özeti

Bu proje, aile turizmi kapsamında seyahat eden ebeveynler ile otellerin çocuk kulüplerinde çalışan işgörenler arasındaki güven ilişkisini konu almaktadır. Bilindiği gibi, aile turizmi kapsamında seyahat eden turistler, konaklamaları esnasında çocuklarını hem eğlenmeleri hem de öğrenmeleri için çocuk dostu otellerde yer alan çocuk kulüplerine bırakmaktadır. Çocuk kulüplerinde istihdam edilen personelin yeterli sayıda olması, iş bilgisinin iyi olması ve bu personelin çocuklarla etkili bir iletişim kurabilmesi gibi konular bu nedenle önem kazanmaktadır. Çocuk kulübünde çalışan personelin sahip olması gereken en önemli özelliklerden biri de güvenilirliktir. Alanyazındaki önceki çalışmalar arasında çocuk kulübü çalışanları ile turistler (ebeveynler) arasındaki güven ilişkisini inceleyen bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu belirlemeden hareketle, çalışmada turist ebeveynlerin çocuk kulübü personeline duyduğu güven, Kişiler Arası İlişki Teorisi bağlamında incelemektedir. Ayrıca çalışmada çocuk kulübü çalışanlarına duyulan bilişsel ve duygusal güvenin müşteri memnuniyetine ve tavsiye etme niyetine olan etkisi de araştırılmaktadır. Çalışmanın amacı, ebeveynlerin otellerin çocuk kulüplerinde çalışan işgörenlere duyduğu duygusal ve bilişsel güvenin, müşteri memnuniyetine ve tavsiye etme niyetine olan etkisinin belirlenmesidir. Bu sayede, çocuk kulübü çalışanlarına duyulan bilişsel ve duygusal güvenin hangi seviyede olduğu, bu güvenin müşteri memnuniyetini ve tavsiye etme niyetini etkileyip etkilemediği ebeveynlerin gözünden tespit edilebilecektir. Bu amacı gerçekleştirebilmek için, son beş yılda Türkiye’de satın aldığı otel konaklaması süresince çocuk kulüplerinden hizmet almış ebeveynlere elden ve/veya çevrimiçi anketlerle ulaşılacak ve kendilerinden veri toplanacaktır. Elde edilen veriler, nicel bir araştırma tasarımıyla, uygun analizler kullanılarak test edilecek ve oluşturulan hipotezler sınanacaktır. Çalışmada ulaşılan bulgular, çocuk kulüplerinde çalışanların sunduğu hizmetin iyileştirilmesi amacıyla uygulayıcıların dikkatine sunulacak, çocuk kulüplerinin hizmetleriyle farklılık yaratabilmesi yönünde işletmelere katkı sağlayabilecektir. Çalışmanın alana en önemli katkısı, otellerin çocuk kulübü çalışanlarının hizmet sunumunda eksik kaldıkları noktaların tespit edilmesi ve bu doğrultuda hizmet içi eğitimlerin geliştirilmesi, daha geniş kapsamda ise Türkiye’de çocuk dostu turizm işletmeleri için “konaklama, yeme-içme, sağlık ve güvenlik-çalışanlar” gibi parametreleri içeren rehber ilkelerin belirlenmesine yönelik farkındalığın oluşturulmasıdır.