Ünlenen E. (Yürütücü), Kaya A., Doğanay G.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Araştırma Projesi, 2025 - 2025
Eğitimde fırsat eşitliğini sağlama ve farklı öğrenme ortamları oluşturma ihtiyacı, teknolojinin gelişimiyle birlikte uzaktan öğrenme modellerine olan ilgiyi artırmıştır. Literatürde ters yüz öğrenme modeli ve tutor destekli öğrenme bireysel öğrenme süreçlerini geliştirme potansiyeliyle öne çıkmaktadır; ancak müzik eğitimi gibi özel yetenek gerektiren alanlarda bu yöntemlerin ortak uygulamalarına dair yeterli araştırma bulunmamaktadır. Bu çalışma, söz konusu eksikliği gidermeye yönelik özgün bir uygulama modeli örneği sunmaktadır.
Çalışma, Konya Çimento Güzel Sanatlar Lisesinde öğrenim gören üç gitar öğrencisiyle, nitel araştırma yöntemi kullanılarak eylem araştırması deseni çerçevesinde yürütülecektir. Araştırmada veri toplama araçları olarak yarı yapılandırılmış görüşme formları, tutor günlükleri ve ön test - son test gözlem formları kullanılacaktır.
Uygulama süreci, yürütücünün hazırladığı haftalık ders videolarının Google Drive üzerinden öğrencilerle paylaşılmasıyla başlayacaktır. Öğrenciler haftalık videoları izleyerek bireysel çalışmalarını gerçekleştirecek ve her hafta çalışmalarını video kaydı olarak sunacaklardır. Tutor, öğrencilerin gönderdiği videoları inceleyerek eksiklikleri belirleyecek ve haftanın ilk bireysel çevrim içi oturumunda bu eksiklikleri gidermeye yönelik çalışmalar yürütecektir.
İkinci çevrim içi oturumda, öğrencilerin bir hafta boyunca elde ettikleri kazanımlar değerlendirilecek ve bu oturum video ile kayıt altına alınacaktır. Tutorun verdiği geri bildirimler doğrultusunda, haftalık ders planları güncellenecek ve bir sonraki hafta için öğrencilerle yeni içerikler paylaşılacaktır. Bu döngü 12 hafta boyunca devam edecektir. Süreç sonunda öğrencilerin ön test ve son test videoları gözlem formlarıyla değerlendirilecek, gelişimleri puanlanacak ve yarı yapılandırılmış görüşmelerle deneyimlerine ilişkin nitel veriler toplanacaktır.
Araştırmanın, bireysel farklılıkların yarattığı dezavantajları azaltarak güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin müzikal ve teknik seviyelerini konservatuvar standartlarına yaklaştırması beklenmektedir. Bu özgün modelin, güzel sanatlar liselerinde gitar eğitimi için yenilikçi bir yaklaşım sunacağı ve alandaki pedagojik uygulamalara önemli katkılar sağlayacağı öngörülmektedir.