Taş R., Çalışkan Ö., Orhon E. N.
Diğer Uluslararası Fon Programları, 2022 - 2024
Günümüzde gençlerin eğitimleri sırasında iklim değişikliği, çevre kirliliği, yoksulluk, temiz suya ve gıdaya erişim
gibi dünyanın tümünü ilgilendiren konular ile ilgili farkındalığın artması ile ilgili eğitim çalışmaları hız
kazanmıştır. Bu doğrultuda dünya çapında UNESCO ve UNDP başta olmak üzere Birleşmiş Milletler kuruluşlarının
öncülüğünde, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına erişim, küresel sorumluluk ya da küresel vatandaşlık gibi
başlıklar ve tanımlar eğitim müfredatlarına girmeye başlamıştır. Öte yandan, halen pek çok ülkede, bu
konuların örgün eğitim programlarında ne kadar yer aldığına dair çalışma sayısı yok denecek kadar azdır.
Columbia Üniversitesi’nin, Türkiye ve Tunus`tan üniversite öğretim üyeleri ile işbirliği içinde planladığı bu
uluslararası çalışmada, üniversite düzeyinde verilen ve verilebilecek derslerin değerlendirilmesi ve uluslararası
kuruluşların da rehberleri eşliğinde gelecek eğitim programlarına dair önerilerde bulunulması amaçlanmaktadır.
Bu kapsamda Türkiye ve Tunus`taki üniversite öğrencileri ve öğretim üyeleri ile karma yöntemli bir araştırma
yapılması, konu ile ilgili görüş ve önerilerin alınması planlanmıştır. Çalışma, öğrencilere yönelik niceliksel anket
uygulanması ve hem öğrencilere hem öğretim üyelerine yönelik niteliksel görüşmeleri içermektedir. Uluslararası
çalışmanın bulguları, mevcut literatür eşliğinde değerlendirilerek, farklı ülkeler tarafından kullanılabilecek
örnek bir eğitim programı hazırlanması ve hem bilimsel yayınlar ile hem de ilgili eğitim kurumları ile
paylaşılması planlanmıştır.