Dördüncü Sınıf Matematik Dersinde İstatistiksel Akıl Yürütme Becerisinin Ters-Yüz Sınıf Modeliyle Geliştirilmesi


Ersoy A. (Yürütücü), Sellüm F. S.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Araştırma Projesi, 2023 - 2025

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Destek Programı: BAP Araştırma Projesi
  • Başlama Tarihi: Eylül 2023
  • Bitiş Tarihi: Eylül 2025

Proje Özeti

İstatistiksel akıl yürütme, bilgi birikiminin hızlı bir şekilde arttığı günümüzde önemini artırmaktadır. Özellikle erken yaşlarda öğrencilerin istatistiksel akıl yürütme becerilerinin temellerinin atılması gereklilik olarak görülmektedir. Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin istatistiksel akıl yürütme becerilerini ters-yüz sınıf modeli ile geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem araştırması desenlerinden müdahale desenine uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Sakarya ili Hendek ilçesinde öğrenim gören 79 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak İstatistiksel Akıl Yürütme Testi ile katılımcı gözlem, araştırmacı günlüğü, öğrenci günlüğü, öğrenci çalışmaları ve yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde ilişkili örneklemler t testi, ilişkisiz örneklemler t testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Mann-Whitney U Testi ve Friedman Testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel analize ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada öğrencilerin istatistiksel akıl yürütme becerilerinin ters-yüz sınıf modeli ile geliştirildiği sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Sözcükler: İlkokul, Matematik, İstatistiksel akıl yürütme, Ters-yüz sınıf modeli