Ersoy A. (Yürütücü), Sellüm F. S.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Araştırma Projesi, 2023 - 2025
İstatistiksel akıl yürütme, bilgi birikiminin hızlı
bir şekilde arttığı günümüzde önemini artırmaktadır. Özellikle erken yaşlarda
öğrencilerin istatistiksel akıl yürütme becerilerinin temellerinin atılması
gereklilik olarak görülmektedir. Bu araştırmada
ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin istatistiksel akıl yürütme becerilerini
ters-yüz sınıf modeli ile geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırma
karma yöntem araştırması desenlerinden müdahale desenine uygun olarak gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın katılımcılarını Sakarya ili Hendek ilçesinde öğrenim gören 79
ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak İstatistiksel Akıl Yürütme Testi ile katılımcı gözlem, araştırmacı
günlüğü, öğrenci günlüğü, öğrenci çalışmaları ve yarı-yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde ilişkili örneklemler t testi,
ilişkisiz örneklemler t testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Mann-Whitney U
Testi ve Friedman Testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel
analize ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada
öğrencilerin istatistiksel akıl yürütme becerilerinin ters-yüz sınıf modeli ile geliştirildiği sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Sözcükler: İlkokul, Matematik, İstatistiksel akıl yürütme,
Ters-yüz sınıf modeli