Çapa Daşkın A. B., Koyun Ö., Kalyoncu Yolaçan M., Yetgin Akgün D. (Yürütücü)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Araştırma Projesi, 2025 - 2026
| Bu proje, Anadolu Üniversitesi Turizm Rehberliği Bölümü öğrencisi olan kampüs rehberlerinin, sürdürülebilirlik, çevresel farkındalık, atık yönetimi, çevre ve iklim bilinci konularında eğitim almalarını sağlayarak, kampüs rehberliği faaliyetlerini sürdürülebilirlik perspektifiyle güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Eğitim sürecinde Kolb’un Deneyimsel Öğrenme Modeli temel alınarak, rehberlerin sürdürülebilirlik uygulamalarını doğrudan deneyimleyerek öğrenmeleri ve bu bilgileri rehberlik hizmetleri aracılığıyla öğrencilere ve ziyaretçilere aktarmaları sağlanacaktır. Proje kapsamında, üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin oryantasyon haftasında, sürdürülebilirlik temalı yeşil kampüs turlarına katılmaları teşvik edilecektir. Bu turlar, sürdürülebilir kampüs uygulamalarını tanıtmakla kalmayıp, öğrencilere çevresel farkındalık kazandırmayı da hedeflemektedir. Böylece öğrencilerin dört yıllık eğitim süreçlerinde sürdürülebilirlik ilkelerini benimsemeleri sağlanacaktır. Yöntem olarak, kampüs rehberlerine yönelik sürdürülebilirlik eğitimleri düzenlenecek ve eğitim öncesi-sonrası bilgi düzeyi, tutum ve davranış değişiklikleri değerlendirilecektir. Kampüs rehberleri tarafından düzenlenen turlar, üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin kampüs yaşamına ve çevresine uyum süreçlerini desteklemenin yanı sıra sürdürülebilir bir kampüs konusunda farkındalık kazanmalarını amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, 2025-2026 Güz Dönemi’nde Anadolu Üniversitesi’ne kayıt yaptıran birinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Amaçlı örneklem yöntemiyle kampüs rehberleri tarafından bilgilendirilen öğrenciler seçilecek ve projenin etkinliğini değerlendirmek amacıyla nicel veri toplama tekniklerinden anket uygulanacaktır.Bu proje, Anadolu Üniversitesi’nin sürdürülebilirlik hedeflerine katkı sağlarken, Türkiye’deki üniversitelerde sürdürülebilir kampüs rehberliği kavramının gelişmesine öncülük edecektir. Uzun vadede, çevre dostu bireylerin yetişmesine ve doğaya duyarlı bir toplum oluşmasına katkı sağlayarak sürdürülebilirlik hareketine akademik ve uygulamalı bir perspektif kazandıracaktır. |