Bayçu S. (Yürütücü), Kılınç Ö., Arıcı A.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2023 - 2023
Sponsorluk bir halkla ilişkiler uygulama alanıdır. Kurumlar
/ markalar kültür-sanat etkinliklerine, sportif etkinliklere sponsor
olabilecekleri gibi sosyal sorumluluk amaçlı yürütülen etkinliklere de sponsor
olabilmektedir. Bu kapsamda kurumlar açısından sponsorluğun sunmuş olduğu temel
faydalar arasında kurumsal tanıtım, itibarın geliştirilmesi, iş birliği
sağlama, toplumsal fayda üretme gibi unsurlar yer almaktadır. Bir kurum,
sponsorluk faaliyeti aracılığı ile kurumun daha fazla hedef kitle tarafından tanınmasını
sağlayabilir. Kurumlara yönelik genel algı olarak adlandırılması mümkün olan
itibar da çeşitli diğer faktörlerin yanı sıra sponsorluk aracılığı ile de
şekillenmektedir. Sponsorluk bir halkla ilişkiler ve ilişki yönetimi faaliyeti
olarak düşünüldüğünde iş birliği süreci sponsorluk açısından dikkat çekmektedir.
Söz konusu iş birliği kurumların paydaş ilişkilerini geliştirmeleri adına
önemlidir. Özellikle sosyal sorumluluk projelerine yönelik sponsorluk
faaliyetleri toplumsal fayda oluşturma noktasında etkilidir. Sponsorluğun bir
diğer faydası da medya görünürlüğü sunmasıdır. Bir etkinliğe sponsor olan
kurumların / markaların medyada yer alabilmesi kurumsal görünürlüğü
pekiştirmektedir. Bu kapsamda projenin amacı Eskişehir Sanayi Odası’na bağlı
yerel / ulusal / uluslararası alanda faaliyet gösteren markaların sponsorluk
algılarını ve ilişkilerini araştırmaktır. Bahsi geçen amaç doğrultusunda Eskişehir
Sanayi Odası’na bağlı olarak faaliyet gösteren 24 kurumun / markanın
yöneticileri ile görüşülmüştür. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde
yapılandırılan araştırmada ilgili literatürden hareketle çeşitli görüşme soruları
oluşturulmuştur. Araştırmada, markaların yöneticilerinin sponsorluk faaliyetine
yönelik algıları ve ilişki yönetimi sürecini değerlendirme biçimleri halkla
ilişkiler çerçevesinde yorumlanarak çeşitli öneriler geliştirilmiştir.