Akay E. (Yürütücü), Yılmaz B., Çıvak B.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Araştırma Projesi, 2024 - 2026
Bu çalışmanın amacı, Turizm Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde eğitim gören öğrencilerin özel amaçlı İngilizce dil eğitimi için (ESP) gerek duydukları bilgi ve becerileri ihtiyaç analizi yöntemiyle belirlemektir. Özellikle ESP ve İçerik ve Dil Tümleştirilmiş Dil Öğretimi (CLIL) program tasarımında ihtiyaç analizi vazgeçilmez bir parçadır. Toplanan veriler yeni bir program oluştururken ya da var olan programı yeniden düzenlerken gerekli olan standartları belirler. Hedefe yönelik derslerin ve materyallerin anlamlı ve etkili bir şekilde tasarlanabilmesi için öğrenci, eğitmen ve sektör iş birliği ile ihtiyaç analizi yürütmek ön şart olarak algılanır. Görev temelli yaklaşım ile karma yöntem yoluyla yürütülecek bu ihtiyaç analizi sürecinde, bölüm öğrencileri, İngilizce ve alan eğitmenlerinin yanı sıra sektör çalışanları ya da işverenlerinden anket ve görüşmeler ile veriler toplanacaktır. Toplanan veriler nitel ve nicel yöntemler kullanılarak analiz edilecektir. Elde edilecek bulguların Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde eğitim gören öğrenciler için tasarlanacak İngilizce odaklı derslere ve materyallere ışık tutması beklenmektedir.