Dündar Arıkan A., Yılmaz B., Akay E.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Araştırma Projesi, 2024 - 2026
Bu çalışmanın amacı, Anadolu Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde eğitim gören öğrencilerin İngilizce dil eğitimi için gerek duydukları bilgi ve becerilere yönelik İçerik ve Dil Tümleştirilmiş Dil Öğretimini (CLIL) kapsayan 14 haftalık Görev Tabanlı ders materyalleri tasarlamaktır. 2024-2025 eğitim yılı bahar yarıyılında Anadolu Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları ING290 dersini alan gönüllü 2. Sınıf öğrencileri ile yürütülecek bu çalışma eylem araştırması modeline göre tasarlanacaktır. Bu bölümde İngilizce derslerini yürüten bizzat uygulamanın içinde bulunan araştırmacıların deneyimlediği problem, özgün, gerçek dünyada mezuniyet sonrası öğrencilerin meslek hayatlarında kullanabilecekleri senaryolara dayanan, hem eğitim gördükleri disipline yönelik içerikleri hem de dil öğrenimini bütünleştiren, ilgi çekici ve motive edici ders materyallerinin bulunmamasıdır. Bu problem çerçevesinde, eylem araştırması yöntemiyle bu bölümün İngilizce dersleri için 14 haftalık materyaller geliştirilmesi, uygulanması, gözlemlenmesi, bu materyaller ile ilgili geri bildirimler alınarak yeniden düzenlenmesi amaçlanmaktadır. İçerik ve Dil Tümleştirilmiş Dil Öğretimini içeren görev tabanlı ders materyallerinin tasarlanması için literatürde belirtilen materyal geliştirme süreci takip edilecektir. Uzman görüş formları ve geri bildirim formları veri toplama araçları olarak kullanılacaktır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle incelenecektir. Bu görüş ve geribildirimler doğrultusunda tasarlanan materyaller yeniden düzenlenerek son halleri oluşturulacaktır.