Pre-service teachers' and supervisors' views on subject area competency levels of ELT pre-service teachers


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: ELMAS SÜNTAR

Danışman: Hülya İpek

Özet:

Bu çalışma, İngilizce Öğretmenliği aday öğretmenlerinin konu alanı yeterlilik düzeylerine ilişkin danışmanların ve aday öğretmenlerin algılarını araştırmayı ve karşılaştırmayı amaçlamıştır. Bu amaçla, bu çalışma açıklayıcı sıralı karma yöntem tasarımını kullanmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında, 51 aday öğretmen ve 15 danışmandan nicel veri toplamak için İngilizce Öğretmeni Özel Alan Yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın ikinci aşamasında, derinlemesine nitel veri toplamak için dört aday öğretmen ve dört danışman ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Nicel veriler betimsel istatistik yöntemiyle ve nitel veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, aday öğretmenlerin ve danışmanların aday öğretmenlerin konu alanlarında yetkin olduğuna inandığını ortaya koymuştur. Danışmanlar ve aday öğretmenler, aday öğretmenleri en yeterli olarak Dil Becerilerini Destekleme konusunda, en az yeterli olarak Ölçme ve Değerlendirme konusunda algılamışlardır. Bununla birlikte, aday öğretmenlerin yetkinliklerine ilişkin öz algıları, danışmaların aday öğretmenlerin konu alanı yetkinliği hakkındaki görüşlerinden daha yüksek olduğu belirlenmiştir. En önemli fark aday öğretmenlerin kendilerini yeterli, ancak danışmanların aday öğretmenleri kısmen yeterli olarak algıladığı Ölçme ve Değerlendirme kategorisinde bulunmuştur. Görüşme sonuçları aday öğretmenlerin geliştirmesi gereken, öğrenciler için uygun dinleme pasajları bulmak, mesleki gelişim faaliyetlerini planlamak, öğrencilere hazırlıksız konuşma görevleri vermek vb. gibi bazı konu alanı yeterliliklerini tanımlamıştır.