MARKA YERELLEŞMESİNİN REKLAM GRAFİK TASARIMLARINA YANSIMASI: COCA-COLA TÜRKİYE ÖRNEĞİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Özgür Hünel

Danışman: Levent Özkoçak

Özet:

Ortaya çıktığı zamandan beri sürekli gelişimini sürdüren küreselleşme, bir noktadan

sonra yerelleşme kavramı ile bütünleşmeye başlamıştır. Böylece, “küresel düşün, küresel

hareket et” döneminden, “küresel düşün, yerel hareket et” dönemine geçiş yapılmıştır.

Coca-Cola, 2000 yılında bu süreci daha da ileri taşıyarak, “yerel düşün, yerel hareket et”

stratejisini uygulamaya başlamıştır. Böylelikle, Coca-Cola önderliğinde, küreselleşme

evrimini yerelleşme yönünde tamamlamıştır. Küresel işletmelerin marka yerelleşmesi,

reklamcılığın en önemli araçlarından biri olan grafik tasarıma da yansımaktadır. Reklam

grafiklerinin, göstergebilim ve sanatsal / tasarımsal çözümleme yöntemleriyle

incelenmesi yoluyla, küresel işletmelerin marka yerelleşmesi kapsamında reklamlarda

hangi temel kavramları kullandığı ve bunların grafik tasarıma ne şekillerde yansıdığı

ortaya konulmaktadır.