Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Özgür Hünel
Danışman: Levent Özkoçak
Özet:
Ortaya çıktığı zamandan beri sürekli gelişimini sürdüren küreselleşme, bir noktadan
sonra yerelleşme kavramı ile bütünleşmeye başlamıştır. Böylece, “küresel düşün, küresel
hareket et” döneminden, “küresel düşün, yerel hareket et” dönemine geçiş yapılmıştır.
Coca-Cola, 2000 yılında bu süreci daha da ileri taşıyarak, “yerel düşün, yerel hareket et”
stratejisini uygulamaya başlamıştır. Böylelikle, Coca-Cola önderliğinde, küreselleşme
evrimini yerelleşme yönünde tamamlamıştır. Küresel işletmelerin marka yerelleşmesi,
reklamcılığın en önemli araçlarından biri olan grafik tasarıma da yansımaktadır. Reklam
grafiklerinin, göstergebilim ve sanatsal / tasarımsal çözümleme yöntemleriyle
incelenmesi yoluyla, küresel işletmelerin marka yerelleşmesi kapsamında reklamlarda
hangi temel kavramları kullandığı ve bunların grafik tasarıma ne şekillerde yansıdığı
ortaya konulmaktadır.