Ortaöğretim İngilizce konuşma becerisinin geliştirilmesinde bağlantıcı mobil öğrenme


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TÜLAY ÖZTÜRK

Danışman: Çiğdem Suzan Çardak

Özet:

Bu çalışmanın amacı, Ortaöğretim 11. sınıf İngilizce dersinde konuşma becerisinin geliştirilmesi için tasarlanan bağlantıcı mobil öğrenme sürecinin incelenmesidir. Bütüncül tek durum çalışması olarak desenlenen araştırmada, Ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programı kazanımları dikkate alınarak geliştirilen altı adet bağlantıcı mobil öğrenme etkinliği uygulanmıştır. Etkinlikler Blog, WhatsUp, Skype, Facebook sosyal ağlarında gerçekleştirilmiş ve bağlantıcı öğrenme ilkeleri izlenmiştir. Araştırmaya 2017- 2018 öğretim yılında Bursa ilinde ikamet eden 15 11. sınıf öğrencisi, onların İngilizce öğretmeni ve velileri katılmıştır. Katılımcılar akıllı cep telefonlarında oluşturdukları kişisel öğrenme ortamlarından etkinliklere katılmışlardır. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistikler ile nitel ve nicel içerik analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada, katılımcıların etkinliğe karşı olumlu ve benzer beklentiler içinde oldukları, etkinliklere katılımlarının hazırlıklı, farklı zamanlı / eş zamanlı ya da dolaylı olduğu, süreçte duygularının genel olarak olumsuzdan olumluya doğru bir değişim gösterdiği, çoğunluk tarafından etkinliğin eğlenceli ve yararlı bulunduğu, etkinliklerden öğrencilerin aldıkları konuşma becerisi puanlarının ortanın üzerinde olduğu, karşılaşılan sorunlar göz ardı edilmemekle birlikte katılımcıların beklentilerinin büyük ölçüde karşılandığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, İngilizce konuşma becerisine yönelik tasarlanan etkinliklerle gerçekleştirilen bağlantıcı mobil öğrenme süreci, öğrencilere eğlenceli ve esnek öğrenme yaşantıları sunmuş, etkinliklerin gerektirdiği çeşitli görevleri yerine getirirken öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerinin gelişmesine yardımcı olmuştur.