Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: TÜLAY ÖZTÜRK
Danışman: Çiğdem Suzan Çardak
Özet:
Bu çalışmanın amacı, Ortaöğretim 11. sınıf İngilizce dersinde konuşma becerisinin
geliştirilmesi için tasarlanan bağlantıcı mobil öğrenme sürecinin incelenmesidir.
Bütüncül tek durum çalışması olarak desenlenen araştırmada, Ortaöğretim İngilizce dersi
öğretim programı kazanımları dikkate alınarak geliştirilen altı adet bağlantıcı mobil
öğrenme etkinliği uygulanmıştır. Etkinlikler Blog, WhatsUp, Skype, Facebook sosyal
ağlarında gerçekleştirilmiş ve bağlantıcı öğrenme ilkeleri izlenmiştir. Araştırmaya 2017-
2018 öğretim yılında Bursa ilinde ikamet eden 15 11. sınıf öğrencisi, onların İngilizce
öğretmeni ve velileri katılmıştır. Katılımcılar akıllı cep telefonlarında oluşturdukları
kişisel öğrenme ortamlarından etkinliklere katılmışlardır. Toplanan verilerin analizinde
betimsel istatistikler ile nitel ve nicel içerik analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada,
katılımcıların etkinliğe karşı olumlu ve benzer beklentiler içinde oldukları, etkinliklere
katılımlarının hazırlıklı, farklı zamanlı / eş zamanlı ya da dolaylı olduğu, süreçte
duygularının genel olarak olumsuzdan olumluya doğru bir değişim gösterdiği, çoğunluk
tarafından etkinliğin eğlenceli ve yararlı bulunduğu, etkinliklerden öğrencilerin aldıkları
konuşma becerisi puanlarının ortanın üzerinde olduğu, karşılaşılan sorunlar göz ardı
edilmemekle birlikte katılımcıların beklentilerinin büyük ölçüde karşılandığı
belirlenmiştir. Sonuç olarak, İngilizce konuşma becerisine yönelik tasarlanan
etkinliklerle gerçekleştirilen bağlantıcı mobil öğrenme süreci, öğrencilere eğlenceli ve
esnek öğrenme yaşantıları sunmuş, etkinliklerin gerektirdiği çeşitli görevleri yerine
getirirken öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerinin gelişmesine yardımcı olmuştur.