Ortaokul zekâ oyunları dersi öğretim programını uygulama sürecine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ALEYNA RZAEV

Danışman: Çiğdem Suzan Çardak

Özet:

Bu nitel araştırma çalışmasının amacı, ortaokul seçmeli zekâ oyunları dersinin uygulamadaki programının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda programın dört amaçlar, içerik, öğretme-öğrenme süreci, ölçme ve değerlendirme öğelerine yönelik olarak uygulamada neler olduğunun belirlenmesi amacıyla ilgili araştırma bulguları ve İzmir ilindeki dokuz ortaokulda seçmeli zekâ oyunları dersinin uygulamadaki programı öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmiştir. Sonuç olarak, ilgili alanyazın ve İzmir ilinde dokuz farklı okulda uygulanan zekâ oyunları dersi öğretmenleri, öğretmenlerin araştırmacı ile paylaştıkları ders plan ve materyalleri ile derse katılan öğrencilerden gönüllü temsilci öğrencilerin görüşlerine göre, uygulamadaki programın dersin resmi öğretim programına yönelik olması yönünde çaba olduğu, derste üst düzey kazanımların gerçekleştirilme gayreti sergilendiği, çeşitli oyun türlerine yer verildiği, öğrencilerin genel olarak dersi sevdikleri, ancak uygulama sürecinde çeşitli sorunların yaşandığı ve öğrenenlerin beklentilerinin karşılanması konusunda yetersizliklerin olduğu, dersin öğretim programının geliştirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır.