J.S. BACH’IN BWV 1006 SAYILI 3. KEMAN PARTİTASININ FLÜT UYARLAMASINA DAİR FARKLI BİR YAKLAŞIM


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ, Müzik, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Dirk Boris Kestel

Danışman: Ahmet Burak Basmacıoğlu

Özet:

Bu çalışma Johann Sebastian Bach tarafından bestelenen “Sei Solo per Violino senza Basso accompagnato”nun (Sei Solo) tarihçesi ve anlamını flütçülerin bakış açısı ile incelemektedir. Tarih boyunca müzik dünyasında gördüğü genel kabul çerçevesinde eser üzerinde örnek teşkil eden bazı düzenlemeler ve bu düzenlemelerde kullanılan yöntem ve yaklaşımlar ele alınarak Sei Solo değerlendirilmiştir. Bu çalışmada amaç, uyarlama sürecinin en önemli kriteri olan eserin günümüz orkestralarında yer alan modern flüt ve barok flüt için aslına en yakın şekilde aktarılmasıdır. Bu süreçte hangi yöntemlerin kullanılması gerektiği özellikle dikkat edilmesi gereken önemli bir etkendir. Çalışmanın amacı, tezde önerilen metot doğrultusunda, Partita No. 3 BWV 1006 örneği kullanılarak, mevcut transkripsiyonlara kıyasla hangi noktalarda Barok ve Bach ile ilgili özgünlük açısından daha iyi bir sonucun elde edilebileceğini açıklamak ve böylece flüt repertuvarına katkıda bulunacak, önemli bir solo çalışmayı sunmaktır.