Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Uzaktan Eğitim ABD, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: FARUK SAMET AGUŞ
Danışman: Mesut Kurulgan
Özet:
Bu betimleyici nicel araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim
Sistemi öğrencilerinin okulu bırakma veya devam etmeme nedenlerinin ve bu nedenlerin
demografik gruplar arasındaki farklılıklarının ortaya çıkarılmasıdır. Veriler çevrimiçi
anket aracılığı ile toplanmıştır. Toplam 302 lisans ve ön lisans öğrencisi araştırmaya
katılmıştır. Araştırma sonucuna göre zaman kısıtlamaları ve motivasyon eksikliği okulu
bırakmada en önemli faktörlerdir. Öğrenim ücreti, okuldan beklenenlerin bulunamaması,
ders çalışma alışkanlığına sahip olunmaması ve akademik zorluk okul terkinde orta
derecede etkilidir. Tek başına öğrenme, öğretmenler ve diğer öğrenciler ile iletişimin
sınırlı olması, iletişim teknolojileri aracılığı ile öğrenme gibi uzaktan eğitim yöntemi ile
ilgili faktörlerin önem derecesi düşük olarak bulunurken, en az öneme sahip faktörler;
teknoloji yeterliği ve erişimi, iş ve okul değişikliği, aile ve sağlık sorunları olmuştur.
Ortaya çıkan bu nedenlerin önem dereceleri, okula başlama amacı, cinsiyet, yaş, eğitim
düzeyi, medeni durum, program türü, çalışma durumu ve ikamet yeri bakımından
farklılıklar göstermektedir.