Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ÖNCÜ ÇELİKOĞLU
Danışman: Kemal Uludağ
Özet:
Anıtlar, otorite olgusunun ortaya çıkmasıyla beraber varlıklarını göstermeye başlamışlardır. Siyasi, dini veya askeri erkler anıtları; genellikle bir düşünceyi, bir olayı veya bir kişiyi halka hatırlatmak amacıyla kullanmışlardır. Anıtların ilk örnekleri taş ve ahşap gibi malzemelerden olmasına karşın seramik malzemenin gelişimiyle beraber anıtsal seramikler ortaya çıkmıştır. Modernizmin getirdiği sanatsal yaklaşımlar sayesinde, seramiğin sanat olarak kabul görmesiyle beraber de anıtsal seramikler daha sık iki boyuttan sıyrılıp, üç boyutlu yapıtlar olarak karşımıza çıkmaya başlamışlardır. Günümüzde pek çok seramik sanatçısı anıtsal eserleriyle seramik sanatına katkılarını sürdürmektedir. Bu araştırma, anıtsal seramiklerin ortaya çıkışlarından günümüze kadar geçen sürecini, bu konuda çalışmalar yapan sanatçıları ve eserlerini ele almak üzere yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Anıt, Seramik, Heykel, Anıtsal Seramik, Seramik SanatıMonuments are beginning to show their presence with the emergence of the authority phenomenon. Generally political, religious or military powers used monuments to remind public a notion, an event or a person. Even the first examples of monuments are made of stone or wood; with the development in ceramic technology, ceramic monuments started to be seen. Through artistic approach that brought modernism, ceramics started to be accepted as an art form and ceramics more often broke free from two-dimension to three dimensional works of art. Today, many ceramic artist continues to contribute to ceramic art with the monumental works. This study has been made to examine the process of monumental ceramics, ceramic artist who works on this field and their art works. Keywords: Monument, Ceramics, Sculpture, Monumental Ceramics, Ceramic Art