MAX REGER’İN OP. 131C İKİ NUMARALI SOLO VİYOLONSEL SÜİTİNİN YORUMSAL VE TEKNİK AÇILARDAN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İlayda Buse Taşkesen

Danışman: Emel Asuman Önen

Özet:

Bu araştırmada, 19. yüzyılın önemli bestecilerinden Max Reger’in yazmış olduğu

Op. 131c No. 2 solo viyolonsel süiti yorumsal ve teknik açılardan incelenmiştir.

Çalışmanın ilk bölümünde bestecinin hayatı ve Johann Sebastian Bach’ın eserlerine olan ilgisine yer verilmiştir. İkinci bölümde, süit formundan, Barok dönem ve 19. yüzyıl müziğindeki yerinden, J. S. Bach’ın solo viyolonsel süitlerinin bölümlerinden bahsedilmiştir. Reger’in Op. 131c No. 2 solo viyolonsel süiti hem genel anlamda hem de bölümlerle ilgili form analizleriyle incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise bestecinin yazdığı diğer viyolonsel eserleri, J. S. Bach transkripsiyonları ve düzenlediği diğer eserlerin listesine yer verilmiştir.

Konu, yorum ve teknik açıdan incelenmesi ekseninde Türkiye’deki yüksek lisans, sanatta yeterlik ve doktora tezlerinde daha önce ele alınmamıştır. Ayrıca konu ile ilgili Türkçe kaynaklar da oldukça sınırlıdır.

Bu çalışmanın amacı ilgili kişilere başvurabilecekleri etkin bir Türkçe kaynak oluşturmaktır.

 

Anahtar Sözcükler: Viyolonsel, Süit, Reger, Bach, Barok Dönem.