Ters yüz edilmiş sosyal bilgiler derslerinde aktif öğrenme yöntemlerinin işe koşulması: Bir eylem araştırması


Creative Commons License

Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SERHAT AL

Danışman: Nazlı Gökçe

Özet:

Araştırmanın amacı Ters Yüz edilmiş sosyal bilgiler derslerinde aktif öğrenme yöntemlerini kullanarak öğrencilerin etkinliklere katılımlarını ve Ters Yüz Sınıf Modeli uygulamalarına yönelik duygu düşüncelerini belirlemeye çalışmaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2021/2022 öğretim yılında İstanbul Zeytinburnu'nda bulunan bir devlet okulunda altıncı sınıfta öğrenim gören 21 erkek, 8 kız öğrencidir. Veriler nitel veri toplama araçları olan öğrenci çalışma yaprakları, öz değerlendirme formları ve araştırmacı öğretmen günlüğü vasıtasıyla toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçlarında elde edilen veriler nitel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda elde edilen bulgular incelendiğinde Ters Yüz Sınıf Modelinin uygulandığı sosyal bilgiler derslerinde öğrencilerin derslere hazırlıklı geldikleri, etkinliklere aktif katılım gösterdikleri ve öğrenme süreçlerinde olumlu tutum ve davranış gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Ters Yüz Sınıf Modeli, Aktif öğrenme, Sosyal bilgiler