Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: FATMA GİZEM ÖZ
Danışman: Kemal Uludağ
Özet:
Doğa ilkel insanlardan beri türümüz için her zaman bir öğretici konumunda olmuştur. İnsanların doğaya karşı olan tutumları ise dönemsel olaylara göre şekillenmiş ve değişmiştir. İnsan türü ihtiyaçları doğrultusunda doğayı taklit edilmesi gereken mükemmel bir tasarım olarak görmüş, savaşılması gereken dehşet verici bir güç olarak değerlendirmiş ya da sömürebileceği bir kaynak olarak kullanmıştır. Sanat ise tüm bu süreç içerisinde doğa ve insan arasında bir köprü olarak varlığını sürdürmüştür. Özellikle Rönesans'a kadar yaşanan dönemde doğaya yaklaşım saf bir hayranlık ile taklitten ibaret kalmışken modern zaman akımlarından Hiperrealizmin ortaya çıkışı ile tekrar benzer bir tavırla ancak daha detaylı ve teknik bilgi fazlalığı ile incelenmiştir. Bu araştırma doğanın sanat ve bilim ekseninde tarih boyunca nasıl incelendiği ile ilgili gözlemler içermekte ve Hiperrealizmin seramik alanında doğayı nasıl ele aldığını değerlendirmektedir. Anahtar Kelimeler: Doğa, Seramik Sanatı, Hiperrealizm | |||
Since the primitive times, nature has always been in a teaching position for mankind. The attitudes of mankind towards nature have been shaped and changed according to periodic events. The human species considered nature as a perfect design that needs to be imitated, evaluated as a horrific force to be fought or used it as a resource to exploit. In all this process, art is always remained its existence as a bridge between nature and humankind. Especially in the period until the Renaissance, the attitude towards nature is generally nothing but imitation with pure admiration. After Hyperrealism which is from modern time art movements, this attitude has been reappeared with a similar attitude but with more detailed and technical knowledge. This research includes observations on how nature is examined throughout history in the axis of art and science and evaluates how hyperrealism handles nature in the field of ceramics. Keywords: Nature, Ceramic Art, Hyperrealism. |