Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: NEVCİVAN ÇANAKÇI GÖKAKIN
Danışman: Bahar Suvacı
Özet:
Üniversite öğrencilerinin geleceklerine yönelik en önemli adımlardan biri iyi bir kariyer planına sahip olmalarıdır. Günümüzde, iyi bir kariyer planına sahip olmanın özellikleri incelendiğinde, bireye uygun olması ve hem akademik hem sektörel koşulları takip eden bir yapıya sahip olması gibi nitelikler ön plana çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencileri ile gerçekleştiren mentörlük programlarının, kariyer planlamanın gerektirdiği bilgi, beceri, değer ve tutumların kazanılmasında ne ölçüde etkili olduğunu ortaya çıkarmaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme (mülakat) tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler, amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş toplamda 30 katılımcıdan oluşan üç farklı gruptan, yarı yapılandırılmış soru formları aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, mentörlük programlarının başta kariyer planlama olmak üzere üniversite öğrencilerine çeşitli yönlerden katkısının olduğu görülmüştür. Mentörlük süreci boyunca öğrendikleri ve fark ettikleri konularda eyleme geçen öğrencilerin, kariyer planlarında daha başarılı ve emin adımlarla yürüdükleri tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmanın sonuç bölümünde, üniversite öğrencilerinin kariyer planlama süreçlerinde mentörlük programlarının geliştirilmesi ve daha etkin hale getirilmesine yönelik öneriler paylaşılmıştır.