SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK UYGULAMALARININ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN ABB İŞLETMESİ KAPSAMINDA İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2024

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BAHADIR ERDEM

Danışman: Orkun Şen

Özet:

Araştırmamızın amacı uluslararası Elektrifikasyon ve Otomasyon çözümleri sunan bir teknoloji kurumu ABB’nin sürdürülebilirlik uygulamalarının müşteri memnuniyeti üzerinde etkilerini belirleyebilmektir. Bu kapsamda, ABB kurumunun ekosistemi içinde bulunan paydaşları olan çalışanlarına, müşterilerilerine, tedarikçilerine, iş ortaklarına, ekosistem dahilindeki sivil toplum kuruluşları (STK) ile üniversite öğrenci ve akademis-yenlere yönelik ölçek çalışmaları yapılmıştır. Bu ölçek çalışmalarında ekosistemde bulunan tüm paydaşların ABB kurumunun sürdürülebilirlik uygulamalarına yönelik görüşleri ve bu uygulamaların müşteri memnuniyeti üzerindeki etkileri sorgulanmıştır.

Nicel yöntemlerin kullanılması hedeflenen tez çalışmasında ölçeklerin sonuçları Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS), Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi yöntemleri kullanarak incelenmiştir. Bu tez çalışmasının sonuçları ABB kurumunun sürdürülebilirlik uygulama-larını geliştirmesine yardımcı olmak ve akademide benzer çalışmaları yapmak isteyen araştırmacıların faydalanabilmesi için kullanılacaktır.