Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: BURCU TUĞLU
Danışman: Çiğdem Suzan Çardak
Özet:
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin teknopedagojik becerilerinin
geliştirilmesine yönelik okul temelli bir mesleki gelişim eğitim programının
hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilk olarak
kapsamlı bir gereksinim belirleme çalışması yapılmıştır. Daha sonra sınıf öğretmenlerinin
gereksinimine göre program tasarlanmış ve son aşamada programın uygulanması ve
değerlendirilmesi gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada çok aşamalı karma yöntem
benimsenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler, anket, yansıtıcı günlük,
Teknopedagojik Yeterlik (TPACK) Ölçeği, araştırmacı günlüğü, öz değerlendirme, akran
değerlendirme, ortam kayıtları, ders planları, kontrol listeleri araştırmanın veri
kaynaklarını oluşturmaktadır. Tasarlanan program harmanlanmış öğrenme yaklaşımıyla
5 haftalık bir sürede 13 katılımcı ile tamamlanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda
okul temelli mesleki gelişim programının öğretmenler arası etkileşimi artırdığı, mesleki
gelişime katkı sağladığı, teknolojinin öğrenme-öğretme sürecinde “nerede, ne zaman ve
nasıl” kullanılması gerektiğine yönelik farkındalık kazandırdığı belirlenmiştir.