Sınıf öğretmenlerinin teknopedagojik becerilerinin geliştirilmesine yönelik okul temelli mesleki gelişim eğitim programının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BURCU TUĞLU

Danışman: Çiğdem Suzan Çardak

Özet:

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin teknopedagojik becerilerinin geliştirilmesine yönelik okul temelli bir mesleki gelişim eğitim programının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilk olarak kapsamlı bir gereksinim belirleme çalışması yapılmıştır. Daha sonra sınıf öğretmenlerinin gereksinimine göre program tasarlanmış ve son aşamada programın uygulanması ve değerlendirilmesi gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada çok aşamalı karma yöntem benimsenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler, anket, yansıtıcı günlük, Teknopedagojik Yeterlik (TPACK) Ölçeği, araştırmacı günlüğü, öz değerlendirme, akran değerlendirme, ortam kayıtları, ders planları, kontrol listeleri araştırmanın veri kaynaklarını oluşturmaktadır. Tasarlanan program harmanlanmış öğrenme yaklaşımıyla 5 haftalık bir sürede 13 katılımcı ile tamamlanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda okul temelli mesleki gelişim programının öğretmenler arası etkileşimi artırdığı, mesleki gelişime katkı sağladığı, teknolojinin öğrenme-öğretme sürecinde “nerede, ne zaman ve nasıl” kullanılması gerektiğine yönelik farkındalık kazandırdığı belirlenmiştir.