Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: HİLAL TUNÇKOL
Danışman: Hülya İpek
Özet:
Bu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının dijital yerliliklerini, teknoloji kabullerini ve dil öğretimi ve öğrenme süreçlerinde teknoloji kullanımına karşı tutumlarını araştırmayı ve dijital yerlilik ile teknoloji kabulü arasındaki olası ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Dijital yerlilik ve teknoloji kabulü Teo'nun (2013) Dijital Yerlilik Değerlendirme Ölçeği (DNAS) ve Teo'nun (2010) Hizmet Öncesi Öğretmenler için Teknoloji Kabul Önlemi (TAMPST) kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuçları, katılımcı öğretmen adaylarının çoğunun dijital yerli olduğunu ve teknolojiyi kabul ettikleri ile gelecekteki dil öğretmenleri olarak teknolojiyi meslek hayatlarına dahil etmeye istekli olduklarını keşfetmiştir. Pearson Korelasyon Katsayısı'nın hesaplanması, dijital yerlilik ve teknoloji kabulü arasındaki ilişkinin olumlu ve orta seviyede olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının tutumları yarı yapılandırılmış mülakatlarla incelenmiştir. Nitel verilerin analizi, öğretmen adaylarının teknolojiyi hem kişisel hem de eğitim amaçlı aktif kullandıklarını, dil öğrenme sürecinde teknoloji kullanımına başvurduklarını, ilginç içerik ile eğlenceli ve oyun benzeri öğrenme deneyimi gibi avantajlar nedeniyle de teknolojinin dil öğretimi ve öğreniminin bir parçası olması gerektiğini düşündüklerini göstermiştir. Bununla birlikte, öğretmen adayları teknolojinin dezavantajları olabileceğini ve kullanımının sınırsız olmaması gerektiğini düşünmektedir.