Metrikler
Biyografi
Berkant Gençkal was born in Bulgaria in 1977; he received his first piano lessons from his father, Yusuf Gençkal. In 1989, he and his family emigrated to Turkey, where he continued his studies with Professor Nergis Şakirzade Sarı. Berkant studied harmony with Zarife Bakihanova and composition with Elhan Bakihanov and on completeion of his Master's degree with Peter-Jan Wagemans, he undertook electronic music classes with René Uylenhoet. Further advanced theory studies followed with Michael Ellison, and ethnomusicology with Robert Riegle.
In 2000, Berkant's composition Suite for Piano, Strings and Percussion was placed 2nd runner-up in "The Young Musician of the Year" orchestral composition competition organized by The British Council. In 2002 he won second prize in the Eczacıbaşı Competition with his Virgin Stories, and in 2006 he won first prize with Suite Trakia in the same competition. His work Two Views Orient was premiered at the International Society for Contemporary Music festival in Stuttgart, 2006. In 2008 he won third prize at Culturscapes in Basel, Switzerland, with A Song from the Cave of Eternity. In 2017 he attended the 'Guitar+' summer festival held in Würzburg where his composition Das Tagebuch der Deren for the Hezarfen Ensemble and kanun was performed. In 2019 his piece Liquid Spaces was performed at Bilkent University by Norwegian ensemble CIKADA and the same piece was performed by Hezarfen Ensemble in Sweeden in 2024 under the project entitled: "Hezarfen: Recollection of Displacement".
Eğitim Bilgileri
2006 - 2013
2006 - 2013Doktora
İstanbul Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik (Dr), Türkiye
2002 - 2004
2002 - 2004Yüksek Lisans
Codarts Hogeschool voor de Kursten, Hollanda
1995 - 2001
1995 - 2001Lisans
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Müzik Ve Sahne Sanatları Fakültesi, Müzik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
The Pomak perspectives: Debates on origins, ethnic discourse and the tradition of pesna
İstanbul Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik (Dr)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
C2 Ustalık
C2 UstalıkBulgarca
Araştırma Alanları
Kompozisyon
Müzik Bilimleri
Folklor ve Müzikoloji
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü
2017 - 2022
2017 - 2022Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzikoloji Bölümü
2005 - 2017
2005 - 2017Öğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü
2020 - 2022
2020 - 2022Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzikoloji Bölümü
2019 - 2021
2019 - 2021Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzikoloji Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Stravinsky ve Bartok’un Müzikal Dili II
Stravinsky ve Bartok’un Müzikal Dili I
20. Yüzyılın İlk Çeyreğinde Avrupada Müzik
20. Yüzyılın İlk Çeyreğinde Avrupa Müziği
Stravinsky ve Bartok'un Müzikal Dili I
Stravinsky ve Bartok'un Müzikal Dili I
Stravinsky ve Bartok'un Müzikal Dili II
ARMONİ ve KONTRPUAN EĞİTİMİ
Lisans
Form ve Analiz VII
Kompozisyon I
Kontrpuan I
Form ve Analiz V
Müzikal Teori II
Vokal Müzikte Tür ve Biçim
Form ve Analiz I
Armoni IV
Form Bilgisi IV
Form Bilgisi II
Armoni II
Form ve Analiz III
Sonat Biçimi II
Armoni IV
Form Bilgisi I
Müzikal Teori I
Armoni I
Armoni II
Müzikal Teori II
Armoni III
Sonat Biçimi I
Form Bilgisi VI
Form Bilgisi III
Form Bilgisi II
Form Bilgisi IV
Armoni I
Armoni III
Müzikal Teori I
Form Bilgisi V
Form Bilgisi I
Form Bilgisi III
Müzikal Teori II
Proje (Tür) C Grubu
İleri Armoni Teknikleri I
Form Bilgisi III
Form Bilgisi I
Müzikal Teori I
Solfeje Giriş I
Form Bilgisi V
Sonat Biçimi II
İleri Armoni Teknikleri II
Form Bilgisi VI
Solfeje Giriş II
Form Bilgisi II
Armoniye Giriş II
Müzik Teorisi ve Duyuş II
Form Bilgisi VI
Armoniye Giriş I
Türk Müziği Çokseslendirme Biçimleri I
Armoni I (OPE)
Form Bilgisi V
Armoniye Giriş II
Armoniye Giriş I
Müzik Teorisi ve Duyuş I
Müzik Teorisi ve Duyuş I
Türk Müziği Çokseslendirme Biçimleri I
Sonat Biçimi II
Armoni I (OPE)
Solfeje Giriş I
Sonat Biçimi I
Müzik Teorisi ve Duyuş II
Sonat Biçimi I
Proje (Tür) C Grubu
Form Bilgisi IV
Vokal Müzikte Tür ve Biçim
Armoni II (Türk Müziği)
19. Yüzyıl Müziğinde Tür ve Biçim
Armoni I (Türk Müziği)
Armoni II (OPE)
Armoni III
Form Bilgisi II (Müz. Böl. Yay. Çal.)
Müzik Teorisi ve Duyuş II (Müz. Böl. Yay. Çal.)
FORM BİLGİSİ I (Genel Müzikoloji Anabilm Dalı)
Form Bilgisi II (Genel Müzikoloji ABD)
Müzik Ekolleri II
Form Bilgisi I (Yaylı Çalg. Anasanat Dalı)
Armoni IV (OPE)
EŞLİK ÇALMA
TÜRK MÜZİĞİ ÇOKSESLENDİRME
Armoni V
Armoni I
Temel Solfej I
Proje C Grubu
Kuramsal Armoni I
Temel Müzik Teorisi ve Solfeji IV
Temel Müzik Teorisi ve Solfeji VI
Temel Müzik Teorisi ve Solfeji V
Temel Müzik Teorisi ve Solfeji III
Temel Müzik Teorisi ve Solfeji II
Temel Müzik Teorisi ve Solfeji I
Temel Müzik Torisi ve Solfeji IV
Temel Müzik Teorisi ve Solfej V
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2018
2018THE FORM ANALYSIS OF "SKY" COMPOSED FOR SIX-HANDS PIANO
AKBULUT DEMİRCİ Ş., GENÇKAL B.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN ART AND COMMUNICATION
, cilt.8, sa.2, ss.340-363, 2018 (ESCI)
2016
2016Hīmene: A Hybrid Product of Intercontinental Cross-Relations
GENÇKAL B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MUSIC AND PERFORMING ARTS , cilt.4, sa.2, ss.39-51, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015HUGO WOLF VE FRANCIS POULENC İN ŞARKILARINDAKİ LA MİNÖR KAVRAMI TONALİTE NİN YORUMU VE TANIMLANMASI THE A MINOR CONCEPT IN HUGO WOLF AND FRANCIS POULENC S SONGS DESCRIPTION AND INTERPRETATION OF TONALIT
GENÇKAL B.
ANADOLU UNIVERSITESI SANAT & TASARIM DERGISI-ANADOLU UNIVERSITY JOURNAL OF ART & DESIGN , cilt.8, sa.8, ss.128-147, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Pomaklar ve Pesna Geleneğindeki PentatonizmPomaks and Pentatonicsm in The Pesna Tradition
GENÇKAL B., BEŞİROĞLU Ş. Ş.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.7, sa.33, ss.835-854, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Ses Manzaralarını Genişletmek: Gençkal’ın Liquid Spaces (Akışkan Alanlar) eserine Analitik bir Yaklaşım
GENÇKAL B.
XIV. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu "Hafıza, Mekan ve Müzik", Kütahya, Türkiye, 23 - 26 Mayıs 2024, ss.33-34, (Özet Bildiri)
2022
2022A Pesna of the Nature
GENÇKAL B.
XII. International Hisarlı Ahmet Symposium, Kütahya, Türkiye, 9 - 12 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2019
2019The Narratives of the Past: Pomaks and the Tradition of Pesna
GENÇKAL B.
The Multivalent Voice in Transcultural Music-making, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Polyphonic Piano Music in the Late 19th Century Ottoman Empire Court
GENÇKAL B.
International Conference on Piano Teaching, Learning, Playing and Composing, Odessa, Ukrayna, 28 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018H. Ferid Alnar’ın Sekiz Piyano Parçasının Tonalite-Modalite Ekseninde İncelenmesi: Makamsallığa Dair Yaklaşımların Uygulanabilir Yöntemleri
GENÇKAL B.
40. Vefat Yılında Hasan Ferid Alnar Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 24 - 25 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2016
2016Halk Ezgilerinin Düzenlemelerindeki Problemler ve Bartok Modellemesi
GENÇKAL B.
MÜZED International 2nd Silk Road Music Conference, Bolu, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2013
2013Christopher Small İcra ve Dinleme Anlamları Kapsamındaki Müzikleme
GENÇKAL B.
4. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu "Müzik Nereye Gidiyor", Kütahya, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.98-103, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Pomakların Sözlü Müzikal Geleneği Olan Pesna nın Bulgaristan ve Türkiye deki Sosyolojik Konumu
GENÇKAL B.
1. Uluslararası Müzik Araştırmaları Sempozyumu "Müzik ve Kültürel Doku", Trabzon, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2012, ss.86-103, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
Desteklenen Projeler
2014 - 2016
2014 - 2016Dörtel Piyanoya Düzenlenen Bursa Türkülerinin Müzik Öğretmenliği Programında Uygulanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
GENÇKAL B.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2021
Kasım 2021Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2024
Mayıs 2024XIVth International Hisarlı Ahmet Symposium
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Gençkal B.
Kütahya, Türkiye
Sanatsal Etkinlik
Ekim 2024
Ekim 2024
12. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi - Bursa Süiti
Gençkal B.
Mayıs 2024
Mayıs 2024
Uluslararası Çağdaş Müzik Festivali - Evlerin Önü Nane Maydanoz Türküsü üzerine Tema ve 12 Çeşitleme
Gençkal B.
Kasım 2023
Kasım 2023
Modernistler - Oytun Eren; Piyano Sonatı (Christoph Bertrand Anısına)
Gençkal B.
Haziran 2022
Haziran 2022
Berkant Gençkal: Yıl Sonu Konseri / Piyano Sonatı (Christoph Bertrand Anısına)
Gençkal B.
Mayıs 2022
Mayıs 2022
“Bursa Türküleri, 1-Bursa’nın Ufak Tefek Taşları, 2'26''; 2- Al Fadimem… Hadi Senle Kaçalım, 2'57''; 3- Ben Yemenimi Al İsterim, 3'49''; 4-Menevşesi Tutam Tutam, 5'46''” Düzenleme, 4 el Piyano,
Gençkal B.
Ocak 2022
Ocak 2022
“Bursa Türküleri, 1-Bursa Güvendesi, 3'21''; 2- Ben Yemenimi Al İsterim, 3'49'', Düzenleme, 4 el Piyano, 4 El Piyano Konseri
Gençkal B.
Ekim 2021
Ekim 2021
"The Fragments of Ender's Book" Brandenburg Konçertolarını Yeniden Düşünmek 300. yılı anısına
Gençkal B.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
23 Mayıs 2024 - 26 Mayıs 2024
23 Mayıs 2024 - 26 Mayıs 2024XIVthe International Ahmet Hisarlı Symposium
Moderatör
Kütahya-Türkiye
23 Mayıs 2024 - 26 Mayıs 2024
23 Mayıs 2024 - 26 Mayıs 2024XIV. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu
Panelist
Kütahya-Türkiye
18 Kasım 2023 - 25 Kasım 2023
18 Kasım 2023 - 25 Kasım 2023Uluslararası 4. Piyano Günleri
Davetli Konuşmacı
Eskişehir-Türkiye
09 Haziran 2022 - 12 Haziran 2022
09 Haziran 2022 - 12 Haziran 2022