Prof. Dr. BERKANT GENÇKAL


DEVLET KONSERVATUVARI, DEVLET KONSERVATUVARI

DEVLET KONSERVATUVARI


WoS Araştırma Alanları: Müzik


Avesis Araştırma Alanları: Kompozisyon, Müzik Bilimleri, Folklor ve Müzikoloji

Metrikler

Yayın

13

Yayın (WoS)

1

Atıf (Scholar)

3

Proje

1

Açık Erişim

1

Biyografi

Berkant Gençkal was born in Bulgaria in 1977; he received his first piano lessons from his father, Yusuf Gençkal. In 1989, he and his family emigrated to Turkey, where he continued his studies with Professor Nergis Şakirzade Sarı. Berkant studied harmony with Zarife Bakihanova and composition with Elhan Bakihanov and on completeion of his Master's degree with Peter-Jan Wagemans, he undertook electronic music classes with René Uylenhoet. Further advanced theory studies followed with Michael Ellison, and ethnomusicology with Robert Riegle.

In 2000, Berkant's composition Suite for Piano, Strings and Percussion was placed 2nd runner-up in "The Young Musician of the Year" orchestral composition competition organized by The British Council. In 2002 he won second prize in the Eczacıbaşı Competition with his Virgin Stories, and in 2006 he won first prize with Suite Trakia in the same competition. His work Two Views Orient was premiered at the International Society for Contemporary Music festival in Stuttgart, 2006. In 2008 he won third prize at Culturscapes in Basel, Switzerland, with A Song from the Cave of Eternity. In 2017 he attended the 'Guitar+' summer festival held in Würzburg where his composition Das Tagebuch der Deren for the Hezarfen Ensemble and kanun was performed. In 2019 his piece Liquid Spaces was performed at Bilkent University by Norwegian ensemble CIKADA and the same piece was performed by Hezarfen Ensemble in Sweeden in 2024 under the project entitled: "Hezarfen: Recollection of Displacement".

Eğitim Bilgileri

2006 - 2013

2006 - 2013

Doktora

İstanbul Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik (Dr), Türkiye

2002 - 2004

2002 - 2004

Yüksek Lisans

Codarts Hogeschool voor de Kursten, Hollanda

1995 - 2001

1995 - 2001

Lisans

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Müzik Ve Sahne Sanatları Fakültesi, Müzik Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

The Pomak perspectives: Debates on origins, ethnic discourse and the tradition of pesna

İstanbul Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik (Dr)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

C2 Ustalık

C2 Ustalık

Bulgarca

Araştırma Alanları

Kompozisyon

Müzik Bilimleri

Folklor ve Müzikoloji

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, DEVLET KONSERVATUVARI, MÜZİK BÖLÜMÜ

2017 - 2022

2017 - 2022

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, DEVLET KONSERVATUVARI, MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ

2005 - 2017

2005 - 2017

Öğretim Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, DEVLET KONSERVATUVARI, MÜZİK BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Anadolu Üniversitesi, DEVLET KONSERVATUVARI, MÜZİK BÖLÜMÜ

2020 - 2022

2020 - 2022

Bölüm Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi, DEVLET KONSERVATUVARI, MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ

2019 - 2021

2019 - 2021

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi, DEVLET KONSERVATUVARI, MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

1950 Sonrası Avrupa Müziği I

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Stravinsky ve Bartok’un Müzikal Dili II

Stravinsky ve Bartok’un Müzikal Dili I

20. Yüzyılın İlk Çeyreğinde Avrupada Müzik

20. Yüzyılın İlk Çeyreğinde Avrupa Müziği

Stravinsky ve Bartok'un Müzikal Dili I

Stravinsky ve Bartok'un Müzikal Dili I

Stravinsky ve Bartok'un Müzikal Dili II

ARMONİ ve KONTRPUAN EĞİTİMİ

Lisans

Lisans

Form ve Analiz VII

Kompozisyon I

Kontrpuan I

Form ve Analiz V

Müzikal Teori II

Vokal Müzikte Tür ve Biçim

Form ve Analiz I

Armoni IV

Form Bilgisi IV

Form Bilgisi II

Armoni II

Form ve Analiz III

Sonat Biçimi II

Armoni IV

Form Bilgisi I

Müzikal Teori I

Armoni I

Armoni II

Müzikal Teori II

Armoni III

Sonat Biçimi I

Form Bilgisi VI

Form Bilgisi III

Form Bilgisi II

Form Bilgisi IV

Armoni I

Armoni III

Müzikal Teori I

Form Bilgisi V

Form Bilgisi I

Form Bilgisi III

Müzikal Teori II

Proje (Tür) C Grubu

İleri Armoni Teknikleri I

Form Bilgisi III

Form Bilgisi I

Müzikal Teori I

Solfeje Giriş I

Form Bilgisi V

Sonat Biçimi II

İleri Armoni Teknikleri II

Form Bilgisi VI

Solfeje Giriş II

Form Bilgisi II

Armoniye Giriş II

Müzik Teorisi ve Duyuş II

Form Bilgisi VI

Armoniye Giriş I

Türk Müziği Çokseslendirme Biçimleri I

Armoni I (OPE)

Form Bilgisi V

Armoniye Giriş II

Armoniye Giriş I

Müzik Teorisi ve Duyuş I

Müzik Teorisi ve Duyuş I

Türk Müziği Çokseslendirme Biçimleri I

Sonat Biçimi II

Armoni I (OPE)

Solfeje Giriş I

Sonat Biçimi I

Müzik Teorisi ve Duyuş II

Sonat Biçimi I

Proje (Tür) C Grubu

Form Bilgisi IV

Vokal Müzikte Tür ve Biçim

Armoni II (Türk Müziği)

19. Yüzyıl Müziğinde Tür ve Biçim

Armoni I (Türk Müziği)

Armoni II (OPE)

Armoni III

Form Bilgisi II (Müz. Böl. Yay. Çal.)

Müzik Teorisi ve Duyuş II (Müz. Böl. Yay. Çal.)

FORM BİLGİSİ I (Genel Müzikoloji Anabilm Dalı)

Form Bilgisi II (Genel Müzikoloji ABD)

Müzik Ekolleri II

Form Bilgisi I (Yaylı Çalg. Anasanat Dalı)

Armoni IV (OPE)

EŞLİK ÇALMA

TÜRK MÜZİĞİ ÇOKSESLENDİRME

Armoni V

Armoni I

Temel Solfej I

Proje C Grubu

Kuramsal Armoni I

Temel Müzik Teorisi ve Solfeji IV

Temel Müzik Teorisi ve Solfeji VI

Temel Müzik Teorisi ve Solfeji V

Temel Müzik Teorisi ve Solfeji III

Temel Müzik Teorisi ve Solfeji II

Temel Müzik Teorisi ve Solfeji I

Temel Müzik Torisi ve Solfeji IV

Temel Müzik Teorisi ve Solfej V

Makaleler

Tümü (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Ses Manzaralarını Genişletmek: Gençkal’ın Liquid Spaces (Akışkan Alanlar) eserine Analitik bir Yaklaşım

GENÇKAL B.

XIV. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu "Hafıza, Mekan ve Müzik", Kütahya, Türkiye, 23 - 26 Mayıs 2024, ss.33-34, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. A Pesna of the Nature

GENÇKAL B.

XII. International Hisarlı Ahmet Symposium, Kütahya, Türkiye, 9 - 12 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. The Narratives of the Past: Pomaks and the Tradition of Pesna

GENÇKAL B.

The Multivalent Voice in Transcultural Music-making, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Polyphonic Piano Music in the Late 19th Century Ottoman Empire Court

GENÇKAL B.

International Conference on Piano Teaching, Learning, Playing and Composing, Odessa, Ukrayna, 28 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. H. Ferid Alnar’ın Sekiz Piyano Parçasının Tonalite-Modalite Ekseninde İncelenmesi: Makamsallığa Dair Yaklaşımların Uygulanabilir Yöntemleri

GENÇKAL B.

40. Vefat Yılında Hasan Ferid Alnar Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 24 - 25 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2016

2016

6. Halk Ezgilerinin Düzenlemelerindeki Problemler ve Bartok Modellemesi

GENÇKAL B.

MÜZED International 2nd Silk Road Music Conference, Bolu, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2013

2013

7. Christopher Small İcra ve Dinleme Anlamları Kapsamındaki Müzikleme

GENÇKAL B.

4. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu "Müzik Nereye Gidiyor", Kütahya, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.98-103, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

8. Pomakların Sözlü Müzikal Geleneği Olan Pesna nın Bulgaristan ve Türkiye deki Sosyolojik Konumu

GENÇKAL B.

1. Uluslararası Müzik Araştırmaları Sempozyumu "Müzik ve Kültürel Doku", Trabzon, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2012, ss.86-103, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

Desteklenen Projeler

2014 - 2016

2014 - 2016

Dörtel Piyanoya Düzenlenen Bursa Türkülerinin Müzik Öğretmenliği Programında Uygulanması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

GENÇKAL B.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2021

Kasım 2021

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2021

Nisan 2021

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Mayıs 2024

Mayıs 2024

XIVth International Hisarlı Ahmet Symposium

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Gençkal B.
Kütahya, Türkiye

Sanatsal Etkinlik



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

23 Mayıs 2024 - 26 Mayıs 2024

23 Mayıs 2024 - 26 Mayıs 2024

XIVthe International Ahmet Hisarlı Symposium

Moderatör

Kütahya-Türkiye

23 Mayıs 2024 - 26 Mayıs 2024

23 Mayıs 2024 - 26 Mayıs 2024

XIV. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu

Panelist

Kütahya-Türkiye

18 Kasım 2023 - 25 Kasım 2023

18 Kasım 2023 - 25 Kasım 2023

Uluslararası 4. Piyano Günleri

Davetli Konuşmacı

Eskişehir-Türkiye

09 Haziran 2022 - 12 Haziran 2022

09 Haziran 2022 - 12 Haziran 2022

XII. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu

Panelist

Kütahya-Türkiye