Eğitim Bilgileri
2018 - 2025
2018 - 2025Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye
2015 - 2019
2015 - 2019Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Dil ve Konuşma Terapisi, Türkiye
2015 - 2018
2015 - 2018Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Özel Eğitim, Türkiye
2010 - 2014
2010 - 2014Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2025
2025Doktora
Çoklu örnek öğretiminin otizm spektrum bozukluğu olan çocukların dinleyici ve konuşmacı davranışları üzerindeki etkisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2019
2019Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda sözel uyarana tepki (intraverbal) öğretiminin ters yönlü sözel uyarana tepkinin ortaya çıkması üzerindeki etkisi
Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü
2018
2018Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda sözel olmayan uyarana tepki (tact) öğretiminin sözel uyarana tepkinin (intraverbal) ortaya çıkması üzerindeki etkisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ORTOPEDİK ENGELLİLER ANABİLİM DALI
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey
Diken Ö., Diken İ. H., Çuhadar C., Onur Sezer G., Toper Ö., Çelik S., et al.
Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors
Diken İ. H., Diken Ö., Çuhadar C., Onur Sezer G., Toper Ö., Çelik S., et al.
Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2016
2016Arizona Early Intervention Program AzEIP İncelenmesi ve Tanıtılması
GÜNDEN U. O., ÇAVUŞOĞLU T., KALAYCI C., ALAN Ş., TUTUK H. C.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Arizona Early Intervention Program AzEIP İncelenmesi ve Tanıtılması
GÜNDEN U. O., ÇAVUŞOĞLU T., KALAYCI C., ALAN Ş., TUTUK H. C., DİKEN İ. H.
3. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları
Diken Ö., Kalaycı G. Ö., Kalaycı C., Maviş İ., Aydın Uysal A., Çevik D., et al.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2022
2022
2022Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler
DİKEN Ö., KALAYCI C.
Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.80-96, 2022
2020
2020Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler
KALAYCI C., DİKEN Ö.
DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRETMENLERİNE (Okul Öncesi ve Okul Dönemi-İlkokul, Ortaokul ve Lise) YÖNELİK MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI, Diken, Özlem, Editör, MEB, Ankara, ss.47-66, 2020
2020
2020Otizm Spektrum Bozukluğunda Dil ve İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi
KALAYCI C.
Otizm Spektrum Bozukluğu: İletişim ve Dil, Diken, Özlem, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.172-189, 2020
2019
2019DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE KARMA YAKLAŞIMLAR
DİKEN Ö., KALAYCI C., KALAYCI G. Ö.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.252-269, 2019
2019
2019DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDEUZMAN/YETİŞKİN MERKEZLİ YAKLAŞIMLAR
DİKEN Ö., KALAYCI C.
Yetersizliği Olan Bireylerin Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.202-223, 2019
2016
2016Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu
KAYMAK A., AKALIN S., ÖNCÜL N., ALAK G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR Ş., et al.
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2016
2016
2016Zihinsel Yetersizlik ve Otizm Spektrum Bozukluğunda Aileler ve Tutumlar
KALAYCI G. Ö., KALAYCI C.
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, DİKEN İbrahim Halil, Bakkaloğlu Hatice, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.312-330, 2016
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027NÖROGELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN ÇEVRİM İÇİ CİNSEL İSTİSMAR RİSKLERİNİN VEEBEVEYNLERİNİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Yıldız G. (Yürütücü), Şahin M. D., Erdem Kara B., Şahin Ş., Kalaycı C., Kalaycı G. Ö., et al.
2023 - 2025
2023 - 2025
Proje Dilda: Özel Gereksinimli Öğrencilerin Dil Becerilerini Destekleme Ve Problem Davranışları Ile Başetmede İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerine Yönelik Çevrimiçi Platformun Geliştirilmesi Ve Etkililiğinin Sınanması (Proje no: 122K952)
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Diken İ. H. (Yürütücü), Diken Ö., Çuhadar C., Toper Ö., Onur Sezer G., Kürüm Yapıcıoğlu D., et al.
2022 - 2025
2022 - 2025
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması Destek Eğitim Portalı (ÖZUDEP)’nın Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Becerileri Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Aksoy V. (Yürütücü), Aksoy F., Şahin Ş., Kalaycı C., Kalaycı G. Ö., Günden U. O.
2022 - 2025
2022 - 2025Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kalaycı C., Diken İ. H. (Yürütücü), Kalaycı G. Ö., Kaymak A., Yanardağ M., Aksoy V., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024
Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Erasmus + Programı Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları (KA220-VET); Project no: 202021-1-TR01-KA220-VET-000034720)
Erasmus Projesi
(Proje Özeti)
İnce G., Kaymak A., Diken İ. H. (Yürütücü), Kalaycı G. Ö., Çelik S., Sinoğlu Günden T., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024