SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Usage of Benchmarking as Organizational Development Technique in Educational Organizations
International Journal of Academic Research in Education
, cilt.6, sa.1, ss.16-33, 2020 (Hakemli Dergi)
Perceptions of the dilemma – order versus freedom at managing faculty: a literature review
JOURNAL OF EDUCATION AND PRACTICE
, cilt.8, sa.2, ss.122-132, 2017 (Hakemli Dergi)
Opinions of Instructors Related to the Physical Layout Dimension of Virtual Classroom Management
Literacy Information and Computer Education Journal (LICEJ)
, cilt.2, sa.1, ss.1342-1350, 2013 (Hakemli Dergi)
The Characteristics of Successful Turkish Principles: Three Cases
NWSA
, sa.2, ss.812-822, 2012 (Hakemli Dergi)
The Characteristics of Successful Turkish Principals: Three Cases
e-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Education Sciences
, cilt.7, sa.2, ss.812-822, 2012 (Hakemli Dergi)
Eğitim denetçilerinin danışmanlık rolü ve danışmanlık modelleri
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.9, sa.2, 2010 (Hakemli Dergi)
Endüstri meslek liselerinde stratejik planlama öncesi SWOT analizi uygulaması
EGITIM VE BILIM
, cilt.31, sa.140, ss.43-55, 2006 (Hakemli Dergi)
The Reflection of the Learnşng Organization Concept to School of Education
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.132-148, 2006 (Scopus)
Öğretim Etkinliklerine ilişkin Müfettiş ve Öğretmenlerin Görüşleri
Eğitim ve Bilim
, cilt.29, sa.131, ss.14-23, 2004 (Hakemli Dergi)
Çoklu Değerlendirme Modeli ve Eğitim Denetimine Uygulanabilirliği
EGITIM VE BILIM
, cilt.26, sa.122, ss.11-18, 2001 (Hakemli Dergi)
İlköğretim müfettişlerinin branşlaşması
Çağdaş Eğitim Dergisi
, 2001 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine ilişkin Görüşleri
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.13, ss.23-37, 1998 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
The institutional image perceptions and metaphors of academic staff and officers
42nd ATEE conference 2017, 23 - 25 Ekim 2017
Determining organizational commitment levels of teachers in terms of different variables
42nd ATEE conference 2017, Dubrovnik, Hırvatistan, 23 - 25 Ekim 2017
ACADEMİC OPTIMISM SCALE: VALIDATION STUDY
2. Uluslarası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi, 3 - 07 Mayıs 2017
Individual innovativeness of preservice teachers
41st ATEE Annual Conference, Eindhoven, Hollanda, 22 Eylül 2016
Öğretmenlerin Bireysel Yenilikçilik ve Yenilikçi Nesiller ile ilgili Düşünceleri
41st ATEE Annual Conference, Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016
Opinions of Teachers on Innovativeness and Innovative Generations
41st ATEE Annual Conference, Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016
How can we develop teacher identity of pre service teachers Teacher Educators Perspective
ATEE 40th Annual Conference 2015, Glasgow, İngiltere, 24 - 26 Ağustos 2015
Scale Development On Professional Identity Of Preservice Teachers: A Pilot Study
2014 ATEE Annual Conference, Brga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014
Opinions of Teacher Candidates Related to the Universal Declaration of the Rights of the Child
Association for Teacher Education in Europe 38th Annual Conference, Halden, Norveç, 22 - 25 Ağustos 2013
Physical Layout of Virtual Classroom Management
Ireland International Conference on Education, Dublin, İrlanda, 15 - 17 Nisan 2013, ss.178-183
Training of Educational Leaders: Some Experiences From a European Project
21st Annual Conference Enirdelm 2012- Educational Leaders as Change Agents: Meeting an Uncertain Future, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012
Açıköğretim Lisesi Mezunlarının Yıllara Göre Yükseköğretim Kurumlarına Yerleştirilme
7. Ulusal Egitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2012
Opinions of Educational Supervisors on Continous Professional Development
36th Annual Conference of Association for Teacher Education in Europe, Riga, Letonya, 24 - 28 Ağustos 2011
The Characteristics of Successful Principals: Three Cases from Turkey
III. Atee Winter Conference: Multi-dimensional Aspects of Leadership for Learning, Bled, Litvanya, 25 - 27 Şubat 2011, ss.11-12
İlköğretim Müfettişlerinin Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi
Uluslararası Katılımlı Ulusal Eğitim Denetimi Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2010
Müfettişlerin Teknoloji ve Bilgisayar Okuryazarlığı
Uluslararası Katılımlı Ulusal Eğitim Denetimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2009, ss.200-210
Professional Preparedness of Teacher Candidates For Teaching Profession: Anadolu University Education Faculty Sample
8th International JTEFS/BBCC Conference Sustainable Development. Culture. Education, Paris, Fransa, 17 - 19 Mayıs 2010
The opinions of directors about enhancing the quality of Teacher Education for Pre-School and Primary Education
ATEE Winter Conference 2010, Prag, Çek Cumhuriyeti, 20 - 28 Şubat 2010
Succesful Pincipal Leadership Turkish Case Studies
The Commonwealth Council for Educational Administration and Management Conference 2008, Durban, Güney Afrika, 8 - 12 Ekim 2008
Suçla Mücadelede Aile Eğitimin Rolü ve Önemi
Suçla Mücadele Açısından Aile Eğitimi ve Denetimli Serbestlik, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2008
New Concept of E-Learning Managemement in Education
New Learning 2.0 ? Emerging Digital Territories Developing Continuities- New Divides. EDEN Annual Conference 2007, NAPOLİ, İtalya, 13 - 16 Haziran 2007, ss.1-5
Anadolu Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Kuruma Yönelik Özdeğerlendirmeleri
Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, cilt.2, ss.1045-1048
The Women Educotion Studies for Sustainable Education
SECOND ANNUAL YÖK-SUNY COLLABORATIONSYMPOSIUMSCIENTIFIC COLLABORATIONFOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Adana, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2007, ss.23-24
Organization and Management of Virtual Universities
2nd International Open and Distance Learning (IODL) Symposium. Lifelong Open & Flexible Learning in The Globalized World., Eskişehir, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.709-721
The collaboration between education faculty and schools in Turkey
31st Annual ATEE conference, Ljubljana, Slovenya, 21 - 25 Ekim 2006
Lecturers Opinions About The Encouragement To The Teacher Candidats to Participating Into The Classroom Management
The Fourth International Journal of Teacher Education and Training Conference, Helsinki, Finlandiya, 31 Mayıs - 03 Haziran 2006
Okul Yönetimiyle İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2005
Anadolu Üniversitesinde Görev Yapan Eğitim Yöneticilerinin Zaman Yönetimi Konusundaki Görüşleri
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.1, ss.166-172
Okul Yönetimi ile iligili Lisansüstü Tezlerin incelenmesi
2. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Eylül 2005
Okul ve Okul Müdürlerine İlişkin Metaforlar - Eskişehir (TR) ve Vechta (DE) Örneği
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005
Okul Yönetimi ile ilgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2005
Araştırma Görevlilerinin Kendi Tükenmişlik Düzeylerine İlişkin Görüşleri
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004
Okul Yöneticisi Yeterliklerine dayalı Eğitim programı önerisi
21. Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2002, ss.145-161
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ’NDE EĞİTİMİN DENETİMİ
21. YUZYILIN EŞiĞiNDE TURK EĞiTiM SiSTEMİ, Ankara, Türkiye, 25 - 27 Kasım 1999, ss.239-251
Öğretmenlerin "Çoklu Değerlendirme Modeli"ne İlişkin Görüşleri
Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 - 20 Mart 1999
Kitap & Kitap Bölümleri
OKUL YÖNETİCİLERİNİN YETİŞTİRİLMESİ SÜRECİNDE YENİ BİR BAKIŞ AÇISI OLARAK UZAKTAN EĞİTİM
Nisan Kitabevi, Eskişehir, 2021
Okul Yönetimi Alanında Yapılmış Araştırmaların Değerlendirilmesi
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2008
School Improvement Studies of Educational Faculty of Anadolu University
Between Holistic Education and Teacher Education, , Editör, VVSWF, Vechta, ss.76-121, 2006
School Improvement Studies at Education Faculty of Anadolu University
Between Holistic Education and Teacher Training. 3rd International Journal of Teacher Education adn Training Conference Book, CEYLAN MÜYESSER LINDAU BANK DETLEV, Editör, Vechtaer Verlag Für Studium, Wissenschaft und Forschung, VECHTA, ss.76-121, 2006
Okul yönetimi ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2005