Eğitim Bilgileri
1999 - 2002
1999 - 2002Doktora
Anadolu Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Matematik (Dr), Türkiye
1996 - 1998
1996 - 1998Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2002
2002Doktora
SIP veya SSP’ye sahip matris halkaları
Anadolu Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Matematik (Dr)
1998
1998Yüksek Lisans
Belirli dik toplanan özelliği bulunan modüller
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Temel Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2019 - 2020
2019 - 2020Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2003 - 2019
2003 - 2019Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Anadolu Üniversitesi
2014 - 2020
2014 - 2020Merkez Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2005 - 2008
2005 - 2008Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi
Makaleler
Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (1)
2024
20241. A Research on the Generalizations of Modules Whose Submodules are Isomorphic to a Direct Summand
karabacak f., Taşdemir Ö.
Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.268-278, 2024 (TRDizin)
2022
20222. On modules and rings in which complements are isomorphic to direct summands
KARABACAK F., KOŞAN M. T., Quynh T. C., TAŞDEMİR Ö.
COMMUNICATIONS IN ALGEBRA
, cilt.50, sa.3, ss.1154-1168, 2022 (SCI-Expanded, Scopus)
2021
20213. A generalization of UJ-rings
KARABACAK F., KOŞAN M. T., Truong Cong Quynh T. C. Q., Dinh Duc Tai D. D. T.
JOURNAL OF ALGEBRA AND ITS APPLICATIONS
, cilt.20, sa.12, 2021 (SCI-Expanded, Scopus)
2020
20204. The effectiveness of the selective problem solving model on students' mathematical creativity: A Solomon four-group research
KİRİŞÇİ N., SAK U., KARABACAK F.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY
, cilt.38, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
20205. On NCS modules and rings
KARABACAK F., KOŞAN M. T., Quynh T. C., Tai D. D., Tasdemir O.
COMMUNICATIONS IN ALGEBRA
, cilt.48, sa.12, ss.5236-5246, 2020 (SCI-Expanded, Scopus)
2020
20206. Social Validity Study of the Anadolu-Sak Intelligence Scale (ASIS)
TAMUL Ö. F., BAL SEZEREL B., SAK U., Karabacak F.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.49, sa.49, ss.393-412, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
20207. Generalized SSP-modules
Tasdemir O., KARABACAK F.
COMMUNICATIONS IN ALGEBRA
, cilt.48, sa.3, ss.1068-1078, 2020 (SCI-Expanded, Scopus)
2019
20198. Üstün Zekalı ve Normal Zekalı Öğrencilerin Matematik Dersinde Seçici Problem Çözme Tekniği Memnunyet Düzeylerinin Karşılaştırılması.
KARABACAK F., KİRİŞÇİ N.
Talent (Online) , cilt.9, sa.2, ss.131-144, 2019 (TRDizin)
2019
20199. Generalized SIP-modules
TAŞDEMİR Ö., KARABACAK F.
HACETTEPE JOURNAL OF MATHEMATICS AND STATISTICS
, cilt.48, sa.4, ss.1137-1145, 2019 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2018
201810. Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği’nin (ASİS) Üstün Yetenekliler ve Diğer Özel Eğitim Grupları İçin Ayırtedicilik Geçerliği
SÖZEL H. K., ÖPENGİN E., SAK U., KARABACAK F.
Talent (Online)
, cilt.8, sa.2, ss.160-180, 2018 (TRDizin)
2018
201811. On SIP and SSP Modules
KARABACAK F.
Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi :B-Teorik Bilimler , cilt.6, sa.2, ss.124-128, 2018 (TRDizin)
2002
200212. Generalizations of Extending Modules in the Category Sigma (M)
KARABACAK F., TERCAN A.
East-West journal of Mathematics , cilt.4, sa.2, ss.165-175, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Use of selective problem solving model in mathematics education for gifted and average -ability students
KARABACAK F.
Pedagogia 2019, 4 - 08 Şubat 2019, (Özet Bildiri)
2018
20182. On modules with the GSSP
KARABACAK F., TAŞDEMİR Ö.
New trends in rings and modules I, Gebze, Türkiye, 20 - 24 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
20183. Modules have S2 property
KARABACAK F.
International conference on mathematical advances and applications, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. S1 özelliğne sahip modül aileleri üzerine
KARABACAK F.
2. International Rating Academy Congress on HOPE, Çanakkale, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2014
20145. The research processes of 6th grade students for non routine mathematics problems
KARABACAK F., ERDOĞAN A., SÖKMEN N.
III. Conference on interdisciplinary research in education, Milan, İtalya, 29 - 31 Ekim 2014
2013
20136. a general frame work for the use of open-ended problems in mathematics,
KARABACAK F.
Hong Kong International Conference on Education , Psyhology and Society, 19 - 21 Aralık 2013, (Özet Bildiri)
2012
20127. lköğretim 6. sınıf matematik ders kitaplarında yer alan pergel ve çizgeç kullanarak yapılan çizimlerin bir incelenmesi
KARABACAK F., Sökmen N.
XI Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2011
20118. The Erasmus Program: A case from Turkey.
KARABACAK F.
International Conference Innovation in Teaching, Research and Management in Higher Education, 14 - 15 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2010
20109. Ders programoı ve ders kitaplarında dikkate alınmayan matematiksel sorunlar ve bunların sınıf ortamına yansımaları : çizilemeyen çokgenler örneği
ERDOĞAN A., KARABACAK F.
9. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201010. Ders programları ve ders kitaplarında dikkate alınmayan matematiksel sorunlar ve bunların sınıf ortamına yansımaları Çizilemeyen çokgenler örneği
ERDOĞAN A., KARABACAK F.
9. Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201011. What research says about education programs for talented students.
SAK U., KARABACAK F.
Perspectives on the Evaluation of Giftedness: from Binet to Today, 7 - 09 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
2010
201012. Development of Mathematical Creative problem solving ability,
KARABACAK F.
International Conference on Arts, Social Science and Technology, 24 - 25 Şubat 2010
2009
200913. Üstün yetenekliler eğitimi programları (ÜYEP) tanılama, öğretim ve değerlendirme biçimleri ve programın öğrenciler üzerindeki etkileri,
SAK U., KARABACAK F., KILIÇ A.
Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Mart 2009, (Özet Bildiri)
2008
200814. Test of mathematical talent: Its development and psychometric properties.
SAK U., KARABACAK F., akar i., Sengil S., DEMİREL Ş., turkan y.
4th International Conference on Intelligence and Creativity (ICIC), 9 - 11 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2008
200815. On SIP-Extending modules
KARABACAK F.
Rings and Modules in honour of Patrick F. Smith’s 65 th birthday, Lizbon, Portekiz, 16 - 19 Eylül 2008, (Özet Bildiri)
2006
200617. Extending Modules
KARABACAK F.
Recent Advances in Noncommutative Ring Theory/ Goldie Memorial Meeting, Coventry, İngiltere, 20 - 24 Mart 2006
2002
200218. Matrix rings with the summand intersection property
KARABACAK F.
Antalya Algebra Days IV, Antalya, Türkiye, 22 - 26 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2017
20171. Polynomial Functions
KARABACAK F.
Mathematics I, Barış Erbaş, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.48-70, 2017
2011
20112. Temel Matematik I
KARABACAK F.
Okul Öncesinde Matematik Eğitimi, Özdaş, Aynur, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.1-26, 2011
2008
20083. Matematik Hakkında
KARABACAK F.
Matematik, Fen ve Teknoloji Öğretimi, Aynur Özdaş, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.1-15, 2008
Desteklenen Projeler
2024 - 2026
2024 - 2026Proje ASİS 2: Türkiye'nin İlk Yerli Zeka Ölçeği ASİS'in İkinci Sürümünün Standardizasyon Çalışması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Sak U. (Yürütücü), Ayas M. B., Ateşgöz N. N., Bal Sezerel B., Demirel Dingeç Ş., Karabacak F., et al.
2018 - 2019
2018 - 2019Özel Yeteneklilere Yönelik Öğretim Programları Geliştirme Projesi
ADIGÜZEL O. C., KARABACAK F., GÖKÇE N.
2017 - 2019
2017 - 2019Seçici Problem Çözme Modeli’xxnin Yaratıcılık Becerileri Üzerindeki etkisinin İncelenmesi.
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
KARABACAK F. (Yürütücü)
2007 - 2010
2007 - 2010Proje MBE3: Üstün Zekalı Öğrencilerin Tanılanmasında ve Eğitimlerinde Üçlü Yetenek Tanılama ve Öğretim Modeli
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Öksüz C., Karabacak F., Kılıç A., Sak U. (Yürütücü)
2007 - 2010
2007 - 2010Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında ve eğitimlerinde üçlü matematiksel ve bilimsel tanılama ve öğretim yetenek modeli
TÜBİTAK Projesi
KARABACAK F.