Kurum İçi Halkla İlişkiler


Özkanal B.

Halkla İlişkilerde Güncel Kavramlar I, Dr. Öğretim Üyesi Levent ÖZKOÇAK, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.20-49, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Ders Kitabı
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Anadolu Yayınları
  • Basıldığı Şehir: Eskişehir
  • Sayfa Sayıları: ss.20-49
  • Editörler: Dr. Öğretim Üyesi Levent ÖZKOÇAK, Editör
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Küreselleşme, bilişim teknolojilerinin gelişimi ve uluslararası artan rekabet gibi unsurların günümüzdeki etkisi farklı mal ve hizmet üreten kurum/ kuruluşların çoğalmasına neden olmuştur. Bu ortamda

kurumların var olabilmeleri ve bu varlıklarını sürdürebilmeleri için bütünsel iletişim çabalarına ihtiyaç duyulmaktadır. İster özel isterse kamu olsun tüm kurumlar günümüzde amaçları doğrultusunda hedef kitleleriyle gerçekleştirecekleri iletişim çabalarını kapsamlı bir biçimde planlayıp uygulayarak dış hedef kitleleri için kurum imajını güçlendirebilmek, kuruma duyulan güven olgusunu arttıralabilmek, iç hedef kitleleri için ise, kurum kimliğini ve kültürünü benimsetmek, olumlu bir kurumsal iklim oluşturarak toplam iletişim sürecini olumlu bir imaja ve sonucunda da güvenilir bir itibara dönüştürmek durumundadır.

Kurum ve kuruluşların dış hedef kitleleriyle kurdukları iletişim aslında iç iletişiminin başarısının da bir göstergesi olarak görülmektedir. İş süreçlerinin karmaşık hâle gelmiş olması sonucunda, çalışanlar arasında koordinasyon ve etkileşime duyulan ihtiyacın ve iş süreçlerindeki işlem hızının artması, küreselleşmenin etkisiyle çalışanlar ve kurum arasında mekânların coğrafi olarak ayrılması ve sürekli gelişen ve güncellenen bilgi ve yenilik yapma yeteneğinin kurumların rekabet gücünde kritik rol oynamaya başlaması gibi gelişmeler kurumların iç iletişimine olan gereksinimlerini ortaya çıkarmaktadır.  Dolayısıyla 21. yüzyılda iç iletişim daha özelde ise çalışan ile ilişkiler kurumlar açısından son derece önem taşımaktadır.