Ana Dili Eğitimi Dergisi, vol.7, no.3, pp.574-596, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitimde yaşanan yenilenme sürecinde en önemli rollerden biri de şüphesiz öğretmenlerin
olacaktır. Davranış ve öğrenme biçimleri açısından önceki nesillere göre hayli farklılaşan dijital
neslin öğrenme ihtiyaçlarına yanıt verebilecek, teknoloji becerileri üst düzey öğretmenler
yetiştirmek yükseköğretim kurumlarının ihtiyaçlar listesinde yerini almıştır. Bu çalışmada, yabancı
dil olarak Türkçe öğretenlerin eğitim teknolojisi standartları öz yeterlik düzeyleri yaş, cinsiyet,
öğrenim durumu, öğretim kademesi, mezuniyet alanı ve mesleki deneyim değişkenleri açısından
incelenmiştir. İlk, orta ve yükseköğretim kurumlarında Türkçe öğreten 229 öğretmenin katılımıyla
gerçekleştirilen çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin eğitim teknolojisi standartları öz yeterlik
algılarının yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Yaş değişkeni açısından
değerlendirildiğinde, yabancı dil olarak Türkçe öğreten genç yaştaki öğretmenlerin öz
yeterliklerinin orta yaş ve üzeri öğretmenlere göre daha yüksek olduğu, ancak cinsiyet, öğrenim
durumu, öğretim kademesi, mezuniyet alanı ve mesleki deneyim değişkenleri açısından gruplar
arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Eğitim teknolojisi, standartlar, öz yeterlik, ISTE, NETS