Eğitim Bilgileri
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr), Türkiye
2018 - 2021
2018 - 2021Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Yl) (Tezli), Türkiye
2015 - 2018
2015 - 2018Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2014 - 2018
2014 - 2018Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Genel eğitim sınıflarında öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilere matematik becerileri öğretiminde somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisinin etkililiği
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Makaleler
Tümü (6)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (5)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. A Lexicon-Based Analysis of Public Knowledge Regarding the Causes and Interventions for Autism Spectrum Disorder
TAVUKÇU D., KAYA S.
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Video-based instruction for individuals with learning disabilities: a systematic review and meta-analysis
Kaya S., Aksoy V.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.33, sa.8, ss.5080-5097, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20243. An Examination of Research on Number Concepts and Counting Skills in Early Childhood Special Education: A Systematic Review Erken Çocuklukta Özel Eğitim Alanındaki Sayı Kavramı ve Sayma Becerilerine İlişkin Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme
KAYA S., DİKEN İ. H., AKSOY V.
Milli Egitim
, cilt.53, sa.244, ss.2149-2174, 2024 (Scopus, TRDizin)
2024
20244. Using the concrete-representational-abstract sequence to teach math skills to a student with autism spectrum disorder in a general education classroom
Kaya S., Guner Yıldız N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.70, sa.8, ss.1398-1409, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20235. Response to Intervention: What do Elementary School Teachers of Students with Specific Learning Disabilities in Inclusive Classrooms in Türkiye Know?
Melekoğlu M. A., Sağlam Ak A., Kaya S., Ballıoğlu M.
Psycho-Educational Research Reviews Journal
, cilt.12, sa.1, ss.151-170, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20226. EARLY INTERVENTION AND EARLY DIAGNOSIS OF SPECIFIC LEARNING DISABILITIES: RESPONSE TO INTERVENTION ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE ERKEN MÜDAHALE VE ERKEN TANI: MÜDAHALEYE TEPKİ MODELİ
KAYA S., SAĞLAM AK A., MELEKOĞLU M. A.
Milli Egitim
, cilt.51, sa.236, ss.3679-3692, 2022 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Video Tabanlı Öğretim: Sistematik Derleme ve Meta-Analiz
KAYA S., AKSOY V.
3. Uluslararası Katılımlı Öğrenme Güçlüğü Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2024
20242. İşitme Kayıplı Çocuklara Temel Toplama İşleminin Öğretiminde Somut-Yarı Somut-Soyut Öğretim Stratejisinin Etkililiği
YILDIRIM H. İ., KAYA S.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. Otizm Spektrum Bozukluğunun Nedenleri ve Müdahale Seçeneklerine İlişkin Görüşler: Twitter Verilerinin Duygu Analizi
Tavukçu D., Kaya S.
İnternational Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2020
20204. Türkiye’de Erken Çocuklukta Matematik ile İlgili Yapılmış Makalelerin İncelenmesi
KAYA S., MELEKOĞLU M.
VII International Eurasian Educational Research Congress, 10 - 12 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. İlk kez ve ikinci kez üniversite okuyan özel eğitim öğretmen adaylarının yetersizliği olan bireylere karşı tutumlarının incelenmesi
Kaya S., Sağlam Ak A.
9. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Hatay, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. Müdahaleye Tepki Modeli: Tarihçesi ve Uygulamaları
MELEKOĞLU M. A., SAĞLAM AK A., KAYA S., Murat B.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası/Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Matematik Güçlüğü Olan Çocuklar için Etkili Müdahaleler
KAYA S.
Özel Öğrenme Güçlüğü, ÖĞÜLMÜŞ KÜRŞAT, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.265-294, 2025
2022
20222. Matematik Güçlüğünde Öğretim Stratejileri #2: Somut-Yarı Somut-Soyut Öğretim Stratejisi
Kaya S.
Matematik Güçlüğü Diskalkuli Tanılama ve Müdahale, MELEKOĞLU MACİD AYHAN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.157-204, 2022
2022
20223. Matematik Güçlüğünde Doğrudan Öğretim Yöntemi
Kaya S.
Matematik Güçlüğü Diskalkuli Tanılama ve Müdahale, MELEKOĞLU,MACİD AYHAN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.100-125, 2022
2020
20204. Göç Eden Çocuklar Özel Eğitime İhtiyaç Duyar Mı?
Kaya S., Öz A. Ş.
Çeşitli Açılardan Göç ve Eğitim: Multidisipliner Bir Çalışma, Rıdvan DEMİR, Editör, IKSAD INTERNATIONAL PUBLISHING HOUSE, Ankara, ss.3-29, 2020
Ödüller