Biyografi
Tuğba BABACAN, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı'nda Dr. Öğretim Üyesi olarak çalışmaktadır. Akademik ilgi alanları arasında çoklu zeka, bütüncül eğitim, yabancı dil eğitimi ve program değerlendirme gelmektedir.
Eğitim Bilgileri
2012 - 2016
2012 - 2016Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Dokuzuncu sınıf İngilizce dersi öğretim programının bütüncül eğitime göre değerlendirilmesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)
2012
2012Yüksek Lisans
Sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel okuma stratejileri ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2022
2022Çokkültürlü Öğretmen Yeterliklerinin Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarıyla Kazandırılmasına Yönelik Bir Hizmetiçi Eğitim Programı: Tasarım, Uygulama ve Değerlendirme
Mesleki Eğitim
Anadolu Üniversitesi
2014
2014Denizli Eğitiminde Hedef 2023 Eylem Planı Çalıştayı
Mesleki Eğitim
Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
2011
2011İngilizce Dersi Öğretim Programları, Yöntem ve Teknikleri Semineri
Mesleki Eğitim
Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Araştırma Alanları
Program Geliştirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2022 - 2023
2022 - 2023Araştırma Görevlisi Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2013 - 2016
2013 - 2016Araştırma Görevlisi
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2013
2007 - 2013İngilizce Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Sivas Kongre Anadolu Lisesi, Yabancı Dil , İngilizce Öğretmeni
2007 - 2013
2007 - 2013İngilizce Öğretmeni
MILLI EGITIM BAKANLIGI, İngilizce Öğretmeni
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2023 - 2023
2023 - 2023Öğretmenlerin Ölçme Değerlendirme Yeterliklerinin Geliştirilmesi
Eğitim
Babacan T.
Makaleler
Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. From training to transformation: The impact of online ICT training on Turkish EFL teachers’ TPACK competences and innovative teaching practices
AYDEMİR ALTAŞ E., BABACAN T.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.9, sa.4, ss.173-201, 2025 (Scopus)
2024
20242. Evaluation of Impact of the High School Entrance Exam on Students and Parents According to Meaningful Evaluation Model
BABACAN T.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.53, sa.2, ss.718-754, 2024 (ESCI, TRDizin)
2023
20233. Evaluation of Ninth Grade English Curriculum in Terms of Holistic Education
Babacan T., Acat M. B.
Anatolian Journal of Education
, cilt.8, sa.1, ss.113-130, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Yabancı Dile Yönelik Motivasyon Ölçeğini Türkçeye Uyarlama Çalışması
Babacan T., Acat M. B.
PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.8, sa.3, ss.118-129, 2023 (TRDizin)
2022
20225. Bütüncül Öğrenme Eğilimleri Ölçeğini Geliştirme Çalışması
Babacan T., Acat M. B.
Asya Öğretim Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.1-20, 2022 (Hakemli Dergi)
2015
20156. Türk Ninnilerinin Dilbilim ve Dil Felsefesi Temelli Özellikleri
Aydemir Ö. K., Er Aydemir N., Babacan T.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.10, sa.16, ss.183-192, 2015 (TRDizin)
2014
20147. Eğitim programlarında alternatif paradigmalar ve bütüncül yaklaşım
Babacan T., Acat M. B.
Kamuda Sosyal Politika , cilt.8, sa.29, ss.17-22, 2014 (Hakemsiz Dergi)
2012
20128. İlköğretim 5. Sınıf Programının Öğrencilerin Yansıtıcı Düşünme Becerilerini Geliştirmesine İlişkin Sınıf Öğretmenleri Görüşleri
Dilci T., Babacan T.
CUMHURIYET SCIENCE JOURNAL
, cilt.36, sa.1, ss.141-161, 2012 (TRDizin)
2012
20129. Çoklu Zeka Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlama Çalışmaları
Babacan T., Dilci T.
NWSA-EDUCATION SCIENCES , cilt.7, sa.3, ss.969-982, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201110. Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Okuma Stratejileri ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Babacan T., Dilci T.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.47-64, 2011 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Evaluation of Learning and Teaching Centers in Turkish Higher Education in terms of Competencies Framework
ALTUNOĞLU A., BABACAN T.
11th International Conference on Higher Education Advances, HEAd 2025, Valencia, İspanya, 17 - 20 Haziran 2025, ss.134-141, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi Dersleri Öğretim Programlarının Afet Risk Azaltma Eğitimi Çerçevesinde İncelenmesi
BABACAN T.
11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2023), 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
20223. Okul Öncesi Eğitimde Kullanılan Masalların KapsayıcıEğitim Çerçevesinde Değerlendirilmesi
Babacan T.
Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2022, ss.493-494, (Özet Bildiri)
2022
20224. Covid-19 Dönemi Boyunca Çevrimiçi İngilizce Öğretimi Konusunda Yapılan Çalışmaların Türkiye Perspektifinden Değerlendirilmesi
Babacan T.
5th International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, ss.1252-1253, (Özet Bildiri)
2022
20225. Ortaöğretim Sosyoloji, Uluslararası İlişkiler, Demokrasi ve İnsan Hakları Dersi Programlarının Çokkültürlü Eğitim Kapsamında Değerlendirilmesi
Babacan T.
10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, ss.162-165, (Özet Bildiri)
2022
20226. Öğretmenlerin Program Bilgisi Kavramına İlişkin Oluşturdukları Metaforların İncelenmesi
Babacan T.
10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, ss.157-160, (Özet Bildiri)
2022
20227. Yer Temelli Eğitime İlişkin Çalışmaların SistematikDerlenmesi
Babacan T.
Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2022, ss.523-524, (Özet Bildiri)
2015
20158. Investigation of English Language Teaching Programme Freshman and Senior Students Achivement Goal Orientations in respect to Some Variables
Tok Ş., Babacan T., Kandemir A.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.271-274, (Özet Bildiri)
2015
20159. Türk Ninnilerinde Yaşayan Oyun Kültürünün Felsefî Özellikleri ve Sürdürülebilir Eğitim Uygulamaları
Aydemir Ö. K., Babacan T., Er Aydemir N.
I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, cilt.1, ss.63-64, (Özet Bildiri)
2013
201310. 2006-2013 İngilizce Dersi Programlarının (5.6. sınıf İncelenmesi)
Babacan T.
22. Ulusal eğitim bilimleri kurultayı , Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.83-84, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Embracing Lifelong Learning Through Gamified Flipped Learning
Babacan T., Aydemir Altaş E.
Embracing technological advancements for lifelong learning, Mahmoud Hawamdeh,Faiz Abdelhafid, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.138-167, 2024
2014
20142. Eğitimde uluslararası görünümler
Babacan T.
Eğitim programı: Temeller ilkeler ve sorunlar, Asım ARI, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.443-494, 2014
2014
20143. Program Değerlendirme
Babacan T.
Eğitim Programı Temeller, İlkeler ve Sorunlar, Arı Asım, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.381-441, 2014
2014
20144. ”Parayı veren düdüğü çalar...”:Dershane öğretmenlerinin deneyimleri
Seçkin Kapucu M., Danişman Ş., Babacan T.
Öğretmenlik halleri: Türkiye’de öğretmen olmak üzerine nitel bir araştırma, Mustafa Sever,Ahmet Aypay, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.49-90, 2014
2014
20145. Ünite ve Ders Planlama
Kılıç A., Padem S., Babacan T.
Etkili Öğretim Yöntemleri Araştırma Temelli Uygulama Effective teaching Methods 8 basım Gray D Borich, M. Bahaddin ACAT, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.161-201, 2014
2014
20146. Program Uygulama
Babacan T., Padem S.
Eğitim Programı Temeller, İlkeler ve Sorunlar, Asım ARI, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.347-380, 2014
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAUJEF
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorEğitim Programları ve Öğretim Derneği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Temmuz 2024
Temmuz 2024Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2024
Haziran 2024Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024Embracing Technological Advancements for Lifelong Learning
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm
Kasım 2023
Kasım 2023PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2023
Mart 2023Rumeli İslam Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Aralık 2024
Aralık 2024Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Anadolu Üniversitesi, Türkiye