Emlak Pazarlamasında Sanal Gerçeklik Uygulamaları


Atmacan B.

Sosyal, İnsan ve İdari Bilimlerde Yenilikçi Çalışmalar, Doç.Dr. Serap SARIBAŞ,Dr.Öğr.Üyesi. Turgay Akkuş, Editör, Duvar Yayınevi, İzmir, ss.1065-1078, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Duvar Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Sayfa Sayıları: ss.1065-1078
  • Editörler: Doç.Dr. Serap SARIBAŞ,Dr.Öğr.Üyesi. Turgay Akkuş, Editör
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET

Diğer ürünlerin pazarlamasında olduğu gibi emlak pazarlaması alanında da

dijitalleşme hız kazanmıştır. Özellikle Covid salgın hastalığı sürecinde emlak

pazarlamasında zorunlu dijitalleşme çalışmaları gerçekleştirilmiş, kısmen

başarılı olunmuştur. Bu çalışmada literatür taraması ile günümüz emlak

pazarlaması alanında gerçekleştirilen sanal gerçeklik uygulamaları ile ilgili

çalışmalar araştırılmıştır. Sanal gerçeklik uygulamalarının geleneksel

pazarlamaya göre üstün yanları bulunmaktadır. Ancak yapılan araştırmalarda

müşterilerin geleneksel pazarlama uygulamaları olmadan, sadece sanal

gerçeklik uygulamaları yoluyla satın alma kararı vermeye ikna edilmesi için

henüz istenilen sonuca ulaşılamadığı görülmektedir. Sanal gerçeklik

uygulamaları ile kişilerin satın alma kararı vermelerinde etken olan rasyonel ve

sezgisel karar verme boyutlarında ihtiyaç duyulan bilginin sağlanmasında ve

müşterinin bu yolla elde etmiş olduğu bilgiden tatmin olması konusunda elde

edilebilecek başarı, emlak pazarlaması alanında, müşteriler, aracı firmalar ve

üretici firmaların sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik uygulamalarına olan

ilgisinin artmasına neden olabilecektir.

Anahtar Kelimeler: Emlak Pazarlaması, Sanal Gerçeklik, Artırılmış

Gerçeklik, Tüketici Davranışları, Karar Süreci,