in: Sosyal, İnsan ve İdari Bilimlerde Yenilikçi Çalışmalar, Doç.Dr. Serap SARIBAŞ,Dr.Öğr.Üyesi. Turgay Akkuş, Editor, Duvar Yayınevi, İzmir, pp.1065-1078, 2023
ÖZET
Diğer ürünlerin pazarlamasında olduğu gibi emlak pazarlaması alanında da
dijitalleşme hız kazanmıştır. Özellikle Covid salgın hastalığı sürecinde emlak
pazarlamasında zorunlu dijitalleşme çalışmaları gerçekleştirilmiş, kısmen
başarılı olunmuştur. Bu çalışmada literatür taraması ile günümüz emlak
pazarlaması alanında gerçekleştirilen sanal gerçeklik uygulamaları ile ilgili
çalışmalar araştırılmıştır. Sanal gerçeklik uygulamalarının geleneksel
pazarlamaya göre üstün yanları bulunmaktadır. Ancak yapılan araştırmalarda
müşterilerin geleneksel pazarlama uygulamaları olmadan, sadece sanal
gerçeklik uygulamaları yoluyla satın alma kararı vermeye ikna edilmesi için
henüz istenilen sonuca ulaşılamadığı görülmektedir. Sanal gerçeklik
uygulamaları ile kişilerin satın alma kararı vermelerinde etken olan rasyonel ve
sezgisel karar verme boyutlarında ihtiyaç duyulan bilginin sağlanmasında ve
müşterinin bu yolla elde etmiş olduğu bilgiden tatmin olması konusunda elde
edilebilecek başarı, emlak pazarlaması alanında, müşteriler, aracı firmalar ve
üretici firmaların sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik uygulamalarına olan
ilgisinin artmasına neden olabilecektir.
Anahtar Kelimeler: Emlak Pazarlaması, Sanal Gerçeklik, Artırılmış
Gerçeklik, Tüketici Davranışları, Karar Süreci,