3. INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATION, DISTANCE EDUCATION AND TECNOLOGY-ICDET, Antalya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2017, ss.41-42
Bilgi edinme süreçleri, günümüzde aktif olarak katılımın sağlandığı bir yapıya bürünmüş, basılı
öğrenme materyalleri, radyo TV ve video ile sınırlı olan bilgi kanalları, internetin kullanılmaya
başlamasıyla zenginleşmiştir. E-posta, elektronik kitaplar, sohbet ortamları, sosyal ağlar ve etkileşimli
çoklu ortam uygulamaları vb. yeni öğrenme kanalları haline gelmiştir. Uzaktan eğitim "öğrencinin
iletişim teknolojilerinden yararlanarak öğrenmesini sağlayan" çağdaş bir uygulamadır. Türk
yükseköğretim sisteminde 34. yılını tamamlayan Anadolu Üniversitesi Merkezi Açık ve Uzaktan Eğitim
Sistemi, yaklaşık 3 milyon öğrencisi ve 2 milyon 500 bin mezununa açık ve uzaktan eğitim sistemiyle
yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra, özel projeler yardımıyla da Türkiye’nin eğitim sorunlarının
aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Merkezi Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi, Açıköğretim,
İktisat ve İşletme Fakültelerinden oluşmaktadır. Anadolu Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim
Sisteminde derslerin yürütülmesi sırasında, öğrencinin kendi kendine öğrenmesinde etkili ve verimli bir
materyal olan ve başlangıcından bu yana temel öğretim materyali olarak kullanılan ders kitapları,
televizyon eğitim programları, e öğrenme hizmetleri, video konferans gibi gelişmiş teknolojiler de
kullanılmaktadır. Ayrıca uygun bulunan bölgelerde akademik danışmanlık ve uygulama hizmetleri (yüz
yüze eğitim) de verilmektedir. Bu araştırmada Anadolu Üniversitesi Merkezi Açık ve Uzaktan Eğitim
Sisteminde kullanılan araçların ve ortamların tanıtılması ve Anadolu Üniversite çalışanlarının uzaktan
eğitimde kullanılan araçların ve ortamların önemine ilişkin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Bu
amacı gerçekleştirmek için Üniversite çalışanlarının tümüne bir anket uygulanmış, 894 Üniversite
çalışanı anketi cevaplayarak çalışmanın örneklemini oluşturmuştur.