Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.4, no.1, pp.107-128, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite eğitimi işiten ve işitme engelli öğrenciler için mesleki gelişimleri açısından önemli
adımlardan biridir. Araştırmalarda işitme engelli gençlerin okuma yazma eğitimi için
hazırlanan eğitim ortamlarının anlamlı, işlevsel ve amaçlı olmasının önemi belirtilmektedir.
İşitme engellilerin mesleki eğitim programlarında dil ve okuma yazma becerilerinin önemi
vurgulanmalıdır. Okuma yazma öğretimi yaklaşımları arasında Dengeli Okuma Yazma
Öğretimi’nin işitme engellilerin de okuma-yazma ihtiyaçlarına yanıt verdiği ve mesleki eğitim
programının ilkeleriyle uyumlu olduğu görülmektedir. Bu makalede eğitim programının
öğeleri dikkate alınarak işitme engelli bireyler için hazırlanacak mesleki eğitim programlarına
yönelik öneriler sunulmaktadır. Bu önerilerin ülkemizde ve yurtdışında işitme engellilere
yönelik mesleki eğitim programlarının hazırlanmasında yararlı olacağı düşünülmektedir.