Uluslararası Sosyal Araştırmalar, vol.2, no.8, pp.68-74, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Son yıllarda, otonom ögrenciler yetiştirmenin gerekliligi egitim/ögretim alanında, özellikle de yabancı dil ögretiminde, sıkça tartışılmaya başlanmıştır. Yabancı dil alanı, ögrencinin otonom olmayı ögrenebilecegi en uygun alanlardan biridir. Ancak, ögrencinin otonom olabilmesi için öncelikle nasıl ögrenecegini ögrenmesi gerekir. Ögrenmeyi bilen ögrenci ise sorumluluk almayı, ihtiyaçlarını ve hedeflerini belirlemeyi bilen, uygun kaynak ve araç gereçleri seçebilen, çalışma yöntemini belirleyebilen ve kendi performansını degerlendirebilen ögrencidir.
Bu çerçevede, bu çalışmada otonom ögrenme kavramı, yabancı dil ögrencileri için gerekliligi ve ögrenmeyi ögrenmek kavramı tartışılmış ve ögrencilere ögrenmeyi ögretmek amacıyla uygulanabilecek bir çalışma örnegi ve öz degerlendirme formu örnegi sunulmuştur.