Yabancı Dil Öğretiminde Otonom Öğrenme Neden ve Nasıl


Aydoğu C.

Uluslararası Sosyal Araştırmalar, cilt.2, sa.8, ss.68-74, 2009 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2 Sayı: 8
  • Basım Tarihi: 2009
  • Dergi Adı: Uluslararası Sosyal Araştırmalar
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, MLA - Modern Language Association Database
  • Sayfa Sayıları: ss.68-74
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Son   yıllarda,   otonom   ögrenciler   yetiştirmenin   gerekliligi   egitim/ögretim alanında, özellikle de yabancı dil ögretiminde, sıkça tartışılmaya  başlanmıştır. Yabancı dil alanı, ögrencinin otonom olmayı ögrenebilecegi en uygun alanlardan biridir. Ancak, ögrencinin  otonom  olabilmesi  için  öncelikle  nasıl   ögrenecegini  ögrenmesi  gerekir. Ögrenmeyi bilen ögrenci ise sorumluluk almayı, ihtiyaçlarını ve hedeflerini belirlemeyi bilen, uygun kaynak ve araç gereçleri  seçebilen,  çalışma yöntemini belirleyebilen ve kendi performansını degerlendirebilen ögrencidir.


Bu çerçevede, bu çalışmada otonom ögrenme kavramı, yabancı dil  ögrencileri için gerekliligi ve ögrenmeyi ögrenmek kavramı tartışılmış ve  ögrencilere ögrenmeyi ögretmek amacıyla uygulanabilecek bir çalışma örnegi ve öz degerlendirme formu örnegi sunulmuştur.