Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler YENİDEN


Özkoçak L. (Editör)

Detay Yayıncılık, Ankara, 2020

  • Yayın Türü: Kitap / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: Detay Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kurum yada kuruluşların sistem yaklaşımı çerçevesinde iletişimlerini yönetme-leri gerektiği söylemlerini terk edeli epey zaman oldu. Kamuların birbirini ve iş-letmeleri bu denli etkilediği günümüzde iletişim çaba ve çalışmalarımızı artık daha geniş çerçevede ele almamız gerekliliği tecrübelerle sabitlendi. Şirket logo-larının paparazzi programlarında görünmesini başarı sayan anlayış, bir çok ku-ruluşa bu tecrübelerden en acısını yaşattı. İletişim planlamalarını proaktif çerçe-veden gören birçok kurum veya kuruluş, kamularla yönettikleri iletişim süreçle-rinden karlı çıktı. Bunun temelinde birbirini etkileyen, etkileme doğrultusunda evrilen ve kamu istek ve ihtiyaçlarını gören organizasyonlar haline geldiler. De-ğişim süreçlerini gelişen teknolojiye uyum sağlama ve tüketici ihtiyaçlarını seze-bilen kabiliyetlerle donatmaları, sürdürülebilir başarılara imza atmalarına yar-dımcı oldu. Ancak bu kazanımlar elbette bilgi üretimlerinin her geçen gün arttığı iletişim dünyasında kimseye ya da hiçbir organizasyona yetmiyor.

Bireylerin oluşturdukları bilgi içeriklerinin artık dünya genelinde bile kamuoyu yaratma potansiyelini gördüğümüz iletişim dünyasında, iletişimi yönetmenin ne denli önemli bir çaba olduğu yadsınamaz bir gerçek haline geldi. Finansal haber içeriklerinin etkisinin bir işletmeye vereceği maddi kayıp ya da kazanç, çevrimiçi ortamlarda itibarınızı tehdit eden unsurlar ya da sizi bekleyen krizlerin önüne geçecek strateji gibi kavramlar, halkla ilişkiler teorisyenlerini ve uygulayıcılarını daha donanımlı olmaya zorluyor. Kurumsal hedeflere ulaşma yolunda önleyici ve girişken stratejilerin daha kavramsal temellere oturtularak ilerlenmesi, günü-müzde ihtiyaç duyulan bir konu haline geliyor.

Kavramsal temellerin bazılarına yer verdiğimiz kitabımızda Türkiye’nin birçok farklı üniversitesinden konularında uzman 12 akademisyen aylar süren çalışma-ları sonucunda 11 farklı konuda halkla ilişkiler uygulayıcı ve teorisyenine yar-dımcı olacak bir eser çıkarmamızda büyük yardımcı oldu. Editörlük görevi üst-lendiğim bu kitapta bana yardım ve desteklerini hiçbir zaman esirgemeyen mes-lektaşlarıma ve kitabımızın basımında özverili çalışan yayınevine teşekkürü bir borç bilirim. Kitabın hazırlanma sürecinde ortaya konan takvime uyma çabaları ve sürecin sorunsuz biçimde tamamlanmasına gösterdikleri gayret, her birinin işlerine olan saygısının bir göstergesidir. Bu nedenle eserimizin siz okurlarla bu-luşmasındaki en büyük başarı ve gayret yazarlara aittir.

Kitabımızda yer alan konu başlıklarının halkla ilişkiler alanında çalışanlara ve çalışmak isteyenlere destek olması biz akademisyenlerin en büyük isteğidir. Bir-birinden farklı kavramları, güncel kaynaklarla ele alan kitabımızın okuyanları heyecanlandırması ve yeni uygulamalara ışık tutması ise hayalimizdir. Benzer çalışmalara aynı bilimsel ve pratik yaklaşımlarla imza atma dileği ile yazar mes-lektaşlarım adına keyifli okumalar diliyorum.