Bitlis Eren Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.1, sa.1, ss.24-33, 2023 (Hakemli Dergi)
Türk kahvesinin küresel ölçekte yer alabilmesi için iyi bir pazarlama stratejisi izlenmesi
gerekmektedir. Bu nedenle yabancı uyruklu kişilerin Türk kahvesine yönelik tutumlarının bilinmesi bu
anlamda önemlidir. UNESCO’nun 2013 yılında somut olmayan kültürel miras olarak belirlediği Türk
kahvesinin yabancı uyruklular nezdinde nasıl değerlendirildiği merakı, bu çalışmanın temel motivasyonudur.
Bu faktörlerin araştırılması, Türk kahvesine yönelik uluslararası pazarda marka olabilmesi ve uygun
konumlandırma stratejileri ile pazarlanmasına yardımcı olacaktır. Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Turizm
Fakültesi yabancı uyruklu öğrencilerin Türk kahvesi tüketimine karşı bakış açılarını, bilgi seviyeleri ve beğeni
düzeylerini ölçmek için sorular sorulmuştur. Araştırma verileri 2022-2023 Kasım-Ocak aylarında; yüz yüze
görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda, Türk kahvesi tüketen yabancı uyruklu öğrencilerin
genel olarak şekerli türk kahvesi tercih ettikleri, görsel sunumunu şık fincanlarda özel buldukları ve kendi
ülkelerinde de Türk kahvesini tüketmeyi tercih edecekleri sonucuna ulaşılmıştır.