Atıf İçin Kopyala
Bayçu S., Hasanova N.
20. Uluslararası İletişim Sempozyumu CIM 2024, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2024, ss.292-293
-
Yayın Türü:
Bildiri / Özet Bildiri
-
Basıldığı Şehir:
Eskişehir
-
Basıldığı Ülke:
Türkiye
-
Sayfa Sayıları:
ss.292-293
-
Anadolu Üniversitesi Adresli:
Evet
Özet
Dünyada 40’tan fazla ülkede monarşi mevcuttur. Ancak şüphesizdir ki, onlar arasında basında en çok ilgigören monarşi İngiltere’nindir. İngiliz Kraliyet Ailesi yüzyıllar geçse de kendi konumunu ve halkın ilgisinikaybetmemiştir. İngiliz Kraliyet Ailesi sadece bir monarşi olarak değil devlet olarak da görülmektedir. BöylelikleAile’nin imajı aslında devletin imajı olarak kabul edilmektedir. Kraliyet Ailesi devletin imajıdır. Bu nedenle çıkanher kriz monarşinin imajını olumsuz şekilde de etkileyebilir, hattaolumlu imajını yok edebilir. 21. Yüzyıldagelişmiş teknoloji ve medya türlerinin de var olması krizlerin hemen çözülebilmesi veya ortaya çıkabilmesi ya daciddi anlamda etkilere sebep olmasına olanak sağlamaktadır.2023 senesinde en son 25 Aralık tarihinde görünen Kraliyet Ailesi üyesi Kate Middleton’ın 2 aydan fazla birzaman diliminde ortalıkta olmaması büyük bir krize neden oldu. 2024 senesinin Mart ayında İngiliz KraliyetAilesi üyesi olan Kate Middleton’un kamuoyuna gözükmemesi sonucu ortaya çıkan kriz tepe noktasına ulaştı.Araştırmanın amacı bu süreci, özellikle kriz iletişim sürecini analiz etmek, Kraliyetin kullandığı kriz iletişimiyöntemlerini uzmanlarca değerlendirmektir. Bu araştırma, Kate Middleton’ın uzun süre medyada ve sosyalortamlarda görünmemesi üzerine oluşan kriz sonrası İngiliz Kraliyet Ailesi’nin kullandıkları iletişim araç veyöntemleri, stratejilerini geçmiş krizlerle kıyaslayarak ortaya koymakta ve sonuçlarını değerlendirmektedir.Kraliyet Ailesi zaman zaman birçok kriz ve sorunla karşılaşmış ve farklı stratejilerle bir şekilde kamuoyu güveniniyeniden tazelemiş ve krizleri ya sona erdirmiş ya da etkilemeyi başarmıştır.Krizler ani zamanlarda, dışsal ve içsel faktörlerden dolayı ortaya çıkmaktadırlar. Kriz zamanı yapılan faaliyetler,gösterilen duruşlar çok önemli yere sahiptir. Burada yönetimin işlevselliği, deneyim ve öngörü ile kendinigöstermektedir. Yönetim kriz sinyalini öncesinden anladığı, bu durumu ciddiye aldığı, paydaşlarına karşınezaketli davrandığı ve halkla ilişkiler etiğine uyum sağladığı süreçte krizin olumsuz sonuçlarını azaltabilir veitibarını koruyabilir. Halkla ilişkiler de, kurum ile kamuoyu arasındakarşılıklı iletişim, anlayış, kabul ve işbirliğihatlarının kurulmasına ve sürdürülmesine yardımcı olan ve ayırt edici bir yönetim işlevidir; sorunların veyakonuların yönetimini içerir; yönetimin kamuoyu hakkında bilgi sahibi olmasına ve kamuoyuna duyarlı olmasınayardımcı olur; yönetimin kamu çıkarına hizmet etme sorumluluğunu tanımlar ve vurgular; trendleri, krizleriönceden tahmin etmeye yardımcı olacak bir erken uyarı sistemi olarak hizmet ederek yönetimin değişime ayakuydurmasına, esnek olmasına vedeğişimi etkili bir şekilde kullanmasına yardımcı olur; araştırmayı ve sağlam etikiletişim tekniklerini temel araçları olarak kullanır. Bu araştırmanın amacı da Kraliyet Ailesi’nin krizde nasıliletişim kurduğunu, halkla nasıl ilişkiler yürüttüğünü iletişim uzmanlarının değerlendirmesiyle ortayakoymaktır. Buradaki en önemli nokta da Kraliyet Ailesi’nin medyayı nasıl kullandığı olacaktır. Çünkü medya, kriziletişiminde ve yönetiminde çok önemli bir role sahiptir.Bu araştırma Kate Middleton’ın kaybolması üzerine oluşan kriz sonrası İngiliz Kraliyet Ailesi’nin kullandıklarıiletişim araç ve yöntemleri, stratejilerini geçmiş krizlerle kıyaslayarak ortaya koymakta ve sonuçlarınıdeğerlendirmektedir. Araştırma yöntemiolarak Türkiye’de faaliyet gösteren Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanlarıile görüşmeler yapılmıştır. Uzmanlarca yapılan görüşmeler sonrasında elde edilen veriler analiz edilecek vearaştırmacılar tarafından yorumlanacaktır. Halkla İlişkiler alanının ilerleme yapabilmesi için teorilerin gerçekteyaşanan olayların sonuçlarıyla hep karşılaştırılması gerekmektedir. Araştırma yöntemi nitel olarak belirlenmiştir.
Görüşmeler online ve e-posta üzerinden yapılacaktır. Vakit kısıtlığı nedeniyle soruları e-posta üzerindencevaplandırmak isteyen katılımcılarla e-posta üzerinden görüşmeler sağlanacaktır.Bazı araştırmacılara göre alanda büyük bir boşluk mevcuttur ve bu boşluk iletişim boşluğudur. Kate Middletonkrizi de iletişim boşluğunun uygulamadaki yerini açık şekilde göstermektedir. Araştırmanın amacı Kraliyetin kriziletişimi yöntemlerinin veya stratejilerinin uzmanlarca değerlendirilmesi ve araştırmacılarcayorumlandırılmasıdır. Kriz yönetiminde ve iletişiminde birçok teorik ve aynı zamanda uygulamalı stratejilermevcuttur. Bu stratejiler göz önüne getirilerek yorumlama gerçekleşecektir.