Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, cilt.9, 2023 (Hakemli Dergi)
Bir çevrimiçi öğrenme ortamı olarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim
Sisteminin Anadolum eKampüs platformunda öğrenenlere sunulan
malzemelerden biri olarak canlı dersler, öğretim elemanının, dersin
kitabı üzerinden hazırladığı, görsel-işitsel biçimde sunumunu
gerçekleştirdiği ve öğrenenlerden gelen sorulara eşzamanlı olarak yanıt
verdiği öğrenme malzemesini temsil etmektedir. Yaklaşık olarak 45 ile 60
dakika arasında süren canlı derslerde konu anlatımı, soru-cevap ile
konu tekrarı etkinlikleri yürütülmekte ve öğrenenler sorularına
etkileşimli bir biçimde yanıt alabilmektedir. Bu çalışmada nicel
araştırma yönteminin kesitsel tarama modelinden faydalanılmıştır.
Çalışmada Açıköğretim Sisteminde kayıtlı olan ve canlı ders öğrenme
malzemesini en az bir kez kullanmış açık ve uzaktan öğrenenlerin canlı
derslere ilişkin görüşleri incelenmiştir. 2021-2022 Akademik Yılı Bahar
Döneminde Açıköğretim Sisteminde 566 ders, 12 haftalık bir sürede
başarıyla yürütülmüştür. Dolayısıyla inceleme aralığı, gerçekleştirilen
12 haftalık canlı ders etkinlikleriyle sınırlı tutulmuştur. Çalışmada
söz konusu dönemin sonunda gerçekleştirilen canlı ders memnuniyet anketi
verisi kullanılmıştır. Sonuç olarak canlı ders etkinliklerine gün ve
saatinde katılan, canlı derslerin hafta içi akşam saatinde olmasını
tercih eden, telafi derslerinin hafta sonu olmasını isteyen ve telafi
gün-saat duyurularına erişmede sorun yaşamayan öğrenenlerin canlı
derslere ilişkin memnuniyet düzeylerinin olumlu yönde oldukça yüksek
olduğu tespit edilmiştir.