Literatürk Academia, Konya, 2021
“Yeni bir bakış açısıyla, eski problemlerle ilgili yeni sorular
sormak, yeni seçenekler ortaya koymak, yaratıcı
hayal gücü gerektirir. Bu yaklaşım bilimdeki gerçek ilerlemenin
işaretidir.”
Albert Einstein
Kurum ve kuruluşların temel mesaj stratejilerini oluştururken
iletişim içinde bulundukları grupların temel özelliklerini
dikkate aldıkları kaçınılmaz bir gerçektir. Birbirinden farklılık
gösteren bu grupların ortak düzlemde kurum ve kuruluşlardan
aldıkları bu mesaj, bütünleşik olması gerekliliğinin yanı sıra
hemen her grubu tatmin edici düzeyde olmalıdır.
Günümüzde iletişim içinde bulunulan kamuların çeşitliliği
göz önünde bulundurulduğunda, hangi gruba hangi mesajın ne
kadar geçtiğini ortaya koymak, araştırmak ve doğru biçimde
yorumlayabilmek, kurmuş olduğumuz iletişimin niteliği kadar
önemlidir. Bu kitabı hazırlarken hedef aldığımız temel husus,
kurumsal iletişimin farklı gruplardaki yansımalarının değişik
araştırma metodolojileri ile hedef kitlelerdeki yansımalarını ortaya
koymaktır.
Kelime bulutu yönteminden, göz izleme tekniğine, içerik
analizinden göstergebilim ve sanatsal çözümlemeye kadar farklı
araştırma yöntemlerini bulacağınız çalışmalar ile kurumsal
iletişim araştırmalarına ışık tutmaya çalıştık. Bunu yaparken
ortaya koyduğumuz uygulama alanları global markalardan sivil
toplum örgütlerine, hastanelerden bireysel tutumlara kadar
farklılık gösterdi. Diğer yandan farklı kurumsal iletişim alanlarının
kullanımıyla da profesyonellere ve akademisyenlere farklı
bakış açıları getirmeye çalıştık. Albert Einstein’ın da dediği gibi
eski problemlere yeni ve yaratıcı araştırma soruları sorarak, bilime
kurumsal iletişim başlığı altında katkı sağlamayı hedefledik.
Her bilim insanı çalışmalarının karşılığını ilgi alanları bağlamında
sosyal hayatta bir karşılık bilmesini ister. Bizler bu çalışmayı
yaparken her zamanki isteğimizi tekrarlamak istiyoruz.
Çünkü çalışmamızı şekillendirirken kurumsal iletişim akademisyenlerinin
ve profesyonellerinin bir araya gelerek çok farklı,
değişik ve yaratıcı çalışma ve araştırmalara imza atacağımızı biliyoruz.
Bu çalışmaların ve araştırmaların neticesinde doğru
araştırma yöntemi ile doğru analizlerin ortaya konacağını göstermeyi
hedefledik. Bu kitabı okuyan akademisyen ve profesyoneller
ile nice farklı kurumsal iletişim çalışmalarına ve araştırmalarına
imza atmak için heyecanımız her zaman olacaktır.
Kitabımızda yer alan birbirinden değerli öğretim üyesi yazarlarımız,
çalışmamızın neticelenmesinde gösterdikleri özverili
ve sorumlu katkılarından dolayı teşekkürlerimi iletmek isterim.
Akademik disiplinin ne denli önemli olduğunu her süreçte
gösteren değerli hocalarımın emeği, çalışmanın sizlere ulaşmasında
büyük katkı sağlamıştır. Çalışmamızın bir diğer özelliği
ise genç akademisyen adaylarımızın eserimize ve alana getirdikleri
değişik ve yeni bakış açısıdır. Kendilerine buradan bir
kez daha teşekkürlerimi sunuyorum.
Tüm okuyuculara ilham vermesi dileği ile...