Kurumsal İletişim Araştırmaları


Özkoçak L. (Editör)

Literatürk Academia, Konya, 2021

  • Yayın Türü: Kitap / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Literatürk Academia
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

“Yeni bir bakış açısıyla, eski problemlerle ilgili yeni sorular

sormak, yeni seçenekler ortaya koymak, yaratıcı

hayal gücü gerektirir. Bu yaklaşım bilimdeki gerçek ilerlemenin

işaretidir.”

Albert Einstein

Kurum ve kuruluşların temel mesaj stratejilerini oluştururken

iletişim içinde bulundukları grupların temel özelliklerini

dikkate aldıkları kaçınılmaz bir gerçektir. Birbirinden farklılık

gösteren bu grupların ortak düzlemde kurum ve kuruluşlardan

aldıkları bu mesaj, bütünleşik olması gerekliliğinin yanı sıra

hemen her grubu tatmin edici düzeyde olmalıdır.

Günümüzde iletişim içinde bulunulan kamuların çeşitliliği

göz önünde bulundurulduğunda, hangi gruba hangi mesajın ne

kadar geçtiğini ortaya koymak, araştırmak ve doğru biçimde

yorumlayabilmek, kurmuş olduğumuz iletişimin niteliği kadar

önemlidir. Bu kitabı hazırlarken hedef aldığımız temel husus,

kurumsal iletişimin farklı gruplardaki yansımalarının değişik

araştırma metodolojileri ile hedef kitlelerdeki yansımalarını ortaya

koymaktır.

Kelime bulutu yönteminden, göz izleme tekniğine, içerik

analizinden göstergebilim ve sanatsal çözümlemeye kadar farklı

araştırma yöntemlerini bulacağınız çalışmalar ile kurumsal

iletişim araştırmalarına ışık tutmaya çalıştık. Bunu yaparken

ortaya koyduğumuz uygulama alanları global markalardan sivil

toplum örgütlerine, hastanelerden bireysel tutumlara kadar

farklılık gösterdi. Diğer yandan farklı kurumsal iletişim alanlarının

kullanımıyla da profesyonellere ve akademisyenlere farklı

bakış açıları getirmeye çalıştık. Albert Einstein’ın da dediği gibi

eski problemlere yeni ve yaratıcı araştırma soruları sorarak, bilime

kurumsal iletişim başlığı altında katkı sağlamayı hedefledik.

Her bilim insanı çalışmalarının karşılığını ilgi alanları bağlamında

sosyal hayatta bir karşılık bilmesini ister. Bizler bu çalışmayı

yaparken her zamanki isteğimizi tekrarlamak istiyoruz.

Çünkü çalışmamızı şekillendirirken kurumsal iletişim akademisyenlerinin

ve profesyonellerinin bir araya gelerek çok farklı,

değişik ve yaratıcı çalışma ve araştırmalara imza atacağımızı biliyoruz.

Bu çalışmaların ve araştırmaların neticesinde doğru

araştırma yöntemi ile doğru analizlerin ortaya konacağını göstermeyi

hedefledik. Bu kitabı okuyan akademisyen ve profesyoneller

ile nice farklı kurumsal iletişim çalışmalarına ve araştırmalarına

imza atmak için heyecanımız her zaman olacaktır.

Kitabımızda yer alan birbirinden değerli öğretim üyesi yazarlarımız,

çalışmamızın neticelenmesinde gösterdikleri özverili

ve sorumlu katkılarından dolayı teşekkürlerimi iletmek isterim.

Akademik disiplinin ne denli önemli olduğunu her süreçte

gösteren değerli hocalarımın emeği, çalışmanın sizlere ulaşmasında

büyük katkı sağlamıştır. Çalışmamızın bir diğer özelliği

ise genç akademisyen adaylarımızın eserimize ve alana getirdikleri

değişik ve yeni bakış açısıdır. Kendilerine buradan bir

kez daha teşekkürlerimi sunuyorum.

Tüm okuyuculara ilham vermesi dileği ile...