Nüfusun yaşlanması, bütün ülkeler açısından önemli bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Yaşlı nüfusun oranı, doğum oranlarındaki azalma ve ortalama yaşam süresinin uzamasına bağlı olarak giderek artmaktadır. Türkiye için de, diğer tüm ülkelerde olduğu gibi nüfusun yaş yapısı ile ilgili yapı/durum önemlidir. Günümüzde ülkemizde de yaşlı nüfus giderek artmaktadır. Dolayısıyla yaşlanmaya bağlı olarak bakıma muhtaç olan kişi sayısı gelecek yıllarda artış gösterecek ve buna bağlı olarak yaşlandığında kendine bakamayacak yaşlılar için yapılacak sağlık ve sosyal güvenlik harcamaları ile bakım hizmetlerine duyulan ihtiyaç giderek artacaktır. Yaşlılar ve engelliler başta olmak üzere bakıma muhtaç kişilerin ihtiyaç duyduğu bakım hizmeti, insan sağlığı ve ülke ekonomileri açısından hayati bir önem taşımaktadır. Ayrıca bakım hizmetinin ekonomik maliyetlerinin yanında bu hizmeti yerine getirecek nitelikli insan gücünün de varlığı gerekmektedir. Bakıma muhtaç kişiler, gereksinimlerini karşılayacak nitelikli insan kaynağının olmayışı, gelir yetersizliği ve yoksulluk nedeniyle ihtiyaçları olan bakım hizmetlerine erişememektedirler. Bu bağlamda bakım sigortasına duyulan ihtiyaç giderek artmaktadır. Bakıma muhtaçlık da bir sosyal risk olması nedeniyle bu riske karşı da sosyal güvencenin sağlanması gerekmektedir. Ülkemizde sosyal güvenlik hukuku alanında şu an yürürlükte olan 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu kapsamında düzenlenen sigorta kollarına baktığımızda bakım sigortasının bulunmadığı görülmektedir. Bu çalışmada, konu ile ilgili literatür ve Almanya uygulaması dikkate alınarak bakım sigortası kurulmasının ülkemiz bakımından önemi ve gerekliliği ortaya konulmuştur.
Population aging is a significant problem for all nations. The proportion of the elderly population increases dueto falling birth rates and increasing mean life expectancy. Although the population of Turkey is young, it will getolder. Therefore, the number of people in need of care due to aging will increase over the years. Accordingly,expenditure on healthcare, care services, and social security will also increase. Nursing indigence is a social risk;thus, social insurance must be provided against this risk. Cost-efficient care services are needed for possibleproblems in this context. Care services needed by the elderly and the disabled, especially those in need of care arevital for human health and national economies. Due to the lack of qualified human resources to meet their needsand global poverty, people in need of care are unable to access the care services they need. In this context, the needfor care insurance is increasing. Since the need for care is also a social risk, social security should be providedagainst this risk. When we look at the insurance branches regulated within the scope of Social Security andGeneral Health Insurance Law (SSGSSK), which is currently in force in the field of social security law in ourcountry, it is seen that there is no long term care insurance. In this study, the necessity of the establishment of careinsurance in our country and Germany have been revealed.