8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, cilt.1, sa.1, ss.88, (Özet Bildiri)
Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının etkili yürütülebilmesi, öğretmenlerin özel gereksinimli öğrencilerin bireysel farklılıklarına yönelik bilgi ve becerilerle donatılmasını gerekli kılmaktadır. Dil ve iletişim becerilerindeki sınırlılıklar ile problem davranışlar, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında en çok zorlandıkları alanlar olarak öne çıkmakta ve bu durum uygulamaların niteliğini doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle, özellikle temel eğitim kademesinde görev yapan öğretmenler için dil gelişimi ve davranış yönetimi temelli mesleki gelişim programlarına duyulan ihtiyaç giderek artmaktadır.Bu proje "Özel Gereksinimli Öğrencilerin Dil Becerilerini Destekleme ve Problem Davranışları ile Başetmede İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerine Yönelik Çevrimiçi Platformun Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Sınanması" projesidir. Projenin amacı ilkokul genel eğitim sınıflarında yer alan özel gereksinimli öğrencilerin dil becerilerini destekleme ve problem davranışları ile başetmede ilkokul öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim çevrimiçi platformunu hazırlamak ve etkililiğini sınamak olan bu proje ilkokul genel eğitim ortamlarında yer alan özel gereksinimli öğrenciler, bu öğrencilerin dil/iletişim becerileri ve problem davranışları ve bu öğrenciler ile çalışan sınıf öğretmenlerini kapsamaktadır. Proje hazırlık, pilot ve ana uygulama olmak üzere üç aşamadan oluşmaktadır. Ana çıktı olarak online eğitim portalı oluşturulmuştur.