3rd International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology- ICDET, Antalya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2017, ss.43
Uzaktan Eğitim Merkezleri; yükseköğretim kurumlarında, bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı olarak
uzaktan eğitim yoluyla kurslar, seminerler, konferanslar ve benzeri eğitim programlarını
planlamaktadır. Bilişim araçlarının gelişmesi ile sağlanan teknolojik kolaylık ve olanaklar sonucunda
eğitimde; uzaktan eğitim, e-öğrenme, sanal üniversite gibi gelişmeler yaşanmıştır. Uzaktan eğitim
konularına ilişkin olarak iletişim ve bilişim hizmeti sunan kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak birinci
ve ikinci öğretimde bölümlerdeki bazı ortak dersler ya da YÖK zorunlu derslerin uzaktan öğretim
yöntemiyle verilmesi temel amacı ile kurulmuşlardır. Uzaktan Eğitim Merkezleri; uzaktan eğitimin
gerektirdiği iletişim ve bilgi teknolojilerinin gelişimini takip ederek uzaktan eğitime ilişkin tüm teknik alt
yapı işlerini yürütmektedir.
Bilgi toplumu, bilginin temel üretim faktörü olarak değerlendirildiği, bilgi sektöründe etkinlik
gösterenlerin, çalışanların çoğunluğunu oluşturduğu ve yasam boyu öğrenmenin kaçınılmaz hale
geldiği, bilgi ve teknoloji tabanlı toplumsal ve ekonomik bir aşamadır. Bu bilgiye sahip olmak için de
öncelikle bilgiyi üretmek, işlemek, saklamak, pazarlamak gibi faaliyetler önem kazanmıştır. Bilgi
toplumunda önemli olan bilgi ve özellikle de bilimsel bilgi olmuştur. Bilgi toplumu olma yolunda önemli
eğitim kurumları da üniversitelerdir. Üniversitelerin sağladığı olanaklar bu açıdan önemlidir. Çalışmanın
amacı; uzaktan eğitim merkezlerinin sunduğu e-öğrenme ortamlarının yaşam boyu öğrenme açısından
önemini ortaya koymaktır.
Anahtar Sözcükler: Uzaktan Eğitim Merkezleri, Uzaktan Eğitim, Bilgi Toplumu, Yaşam boyu
Öğrenme.