Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.13, sa.2, ss.189-196, 2003 (Hakemsiz Dergi)
Günümüzde
iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler sonucunda toplumsal sistemin hemen hemen her alanında hızlı değişimler yaşanmaktadır. Fakat bu değişimlere
eğitim sistemlerinin cevap verebildiğini söylemek mümkün değildir. Eğitim sistemlerinin değişime uyum sağlayamaması birtakım sorunları da beraberinde getirmektedir.
Eğitim sistemleri nihai amaçları olan ekonomik ve toplumsal sistemlerin taleplerini karşılayamamaktadır. Sorunun özünde çeşitli sebepler olmasına rağmen, son yıllarda değişimin
ortaya çıkardığı olguların
ve yeni yönetim
yaklaşımları ile yöntem
ve tekniklerin ilgili
alanlara aktarılamayışı olarak
düşünülmektedir. Çalışmada eğitimin niteliğini
yükseltebilecek
olan “öğrenen örgüt” kavramı ve yönetim anlayışına duyulan gereklilik ele alınmıştır.