in: Kurumsal İletişim Aaraştırmaları, Levent Özkoçak, Editor, Literatürk Academia, Konya, pp.243-298, 2021
Küreselleşme kavramının “tüm dünyayı kapsayan ve ilgilendiren”
şeklide tanımlanması, sınırların giderek geçirgen olmasında büyük etkisi
olmuştur. Oluşan geçirgen sınırlar ile ülkelerin kültürel, siyasal ve
ekonomik alanda değişimi kaçınılmaz olmuştur. Bu süreçte, küresel
markalar tüketicilere global düşüncelerini, yerel uygulamalarla anlatmanın
yollarını bulmuştur.
Ortaya çıktığı zamandan beri sürekli gelişimini sürdüren küreselleşme,
bir noktadan sonra yerelleşme kavramı ile bütünleşmeye başlamıştır.
Böylece, “küresel düşün, küresel hareket et” döneminden,
“küresel düşün, yerel hareket et” dönemine geçiş yapılmıştır. Coca-
Cola, 2000 yılında bu süreci daha da ileri taşıyarak, “yerel düşün, yerel
hareket et” stratejisini uygulamaya başlamıştır. Böylelikle, Coca-Cola
önderliğinde, küreselleşme evrimini yerelleşme yönünde tamamlamıştır.
Küresel işletmelerin marka yerelleşmesi, reklamcılığın en önemli
araçlarından biri olan grafik tasarıma da yansımaktadır. Reklam grafiklerinin,
göstergebilim ve sanatsal / tasarımsal çözümleme yöntemleriyle incelenmesi yoluyla, küresel işletmelerin marka yerelleşmesi
kapsamında reklamlarda hangi temel kavramları kullandığı ve bunların
grafik tasarıma ne şekillerde yansıdığı ortaya konulmaktadır.