Çağdaş Narkisisoslar Facebook Kullanım Alışkanlıkları ve Narsisizm


Creative Commons License

Oğuz M. T.

JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION, cilt.9, sa.2, ss.51-68, 2016 (Scopus)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 9 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2016
  • Doi Numarası: 10.18094/si.33596
  • Dergi Adı: JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.51-68
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Narsistik kişilik özelliği genel olarak kişinin fiziksel ve psikolojik özelliklerine yönelik

abartılı hayranlığı olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışma sosyal medyanın önemli bir unsuru

olan Facebook ve Facebook kullanıcılarının narsistik karakter özeliklerini nasıl yansıttıklarını

saptamayı amaçlamaktadır. Kolaylı örneklem tekniği ile 218 Anadolu Üniversitesi

öğrencisi çalışma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın bulguları arasında narsisizm

boyutları, özellikle otorite, teşhircilik ve üstünlük, narsistik toplam puan arasında,

Facebook’da harcanan zaman ile narsistik toplam puan arasında, Facebook’da sahip olunan

arkadaş sayısı ve narsistik toplam puan arasında pozitif yönde bir ilişkinin bulunması

önemlidir.