Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2023
Sevgili öğrenciler,
Teknolojinin hızla ilerlediği ve dijitalleşmenin hayatımızın merkezine oturduğu bir dönemde, sanal ve gerçek dünya arasındaki sınırların giderek bulanıklaştığına tanık oluyoruz. İnsanbilgisayar etkileşimi, daha sezgisel kullanıcı deneyimlerine doğru evriliyor; mobil öncelikli, duyarlı ve platform bağımsız tasarım yaklaşımları ön plana çıkıyor. Yapay zekâ ve karma gerçeklik uygulamaları ise tasarım dünyasındaki yeni eğilimleri belirliyor.
Bu kapsamlı dönüşümü merkezine alan “Dijital Medya ve Arayüz Tasarımı” kitabı; teknoloji, insan ve tasarım kesişiminde ortaya çıkan önemli temalara odaklanarak geleceğin tasarımcılarını yenilikçi düşünmeye, sınırları aşmaya ve dijital tasarımın geleceğini keşfetmeye davet ediyor. Her biri kendi alanında özgün bilgiler ve uygulama örnekleri sunan sekiz ünitelik bu kitap, dijital medyanın temellerinden başlayarak kullanıcı odaklı tasarımın inceliklerini, web ve mobil için tasarım stratejilerini, video ve animasyonun gücünü, dijital oyunların çekiciliğini, sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamalarının potansiyelini ve dijital tasarımda yenilikçi yaklaşımları derinlemesine inceliyor. UI ve UX tasarımından, web ve mobil platformlarının ötesine uzanan bu akış, okuyucuları dijital medyanın dinamik, hareketli ve etkileşimli yönleriyle buluşturuyor; sektördeki güncel eğilimlerle ve geleceğe dönük tasarım paradigmalarıyla yarının dünyasına hazırlıyor. Kitap, teknik detayların yanı sıra dijital medya ve arayüz tasarımının insan deneyimi ve toplumsal dinamikler üzerindeki etkilerini de derinlemesine irdeliyor. Okuyucuların, bu alanlardaki gelişmeleri takip etmelerini, yenilikçi fikirler geliştirmelerini ve kendi tasarımlarını ileriye taşımaları için gerekli bilgiyi ve ilhamı sağlamayı hedefliyor.
Hadi, dijital tasarımın heyecan verici dünyasında yerinizi alın ve bu yolculuğun sizi nereye götüreceğini keşfedin!
Dear students
At a time when technology is advancing rapidly and digitalisation is at the centre of our lives, we are witnessing a blurring of the boundaries between the virtual and real worlds. Human-computer interaction is evolving towards more intuitive user experiences; mobile-first, responsive and platform-independent design approaches come to the fore. Artificial intelligence and mixed reality applications determine the new trends in the design world.
Centred on this comprehensive transformation, "Digital Media and Interface Design" invites future designers to think innovatively, break boundaries and explore the future of digital design by focusing on important themes emerging at the intersection of technology, people and design. This eight-unit book, each offering unique insights and application examples in its own field, starts from the basics of digital media and delves deep into the intricacies of user-centred design, design strategies for web and mobile, the power of video and animation, the appeal of digital games, the potential of virtual and augmented reality applications, and innovative approaches to digital design. Moving beyond UI and UX design to web and mobile platforms, the book introduces readers to the dynamic, mobile, and interactive aspects of digital media and prepares them for tomorrow's world with current trends in the industry and forward-looking design paradigms. In addition to technical details, the book also explores the impact of digital media and interface design on human experience and social dynamics. It aims to provide readers with the necessary knowledge and inspiration to follow the developments in these fields, develop innovative ideas and move their own designs forward.
Come on, take your place in the exciting world of digital design and discover where this journey will take you!