Kültür Evreni, sa.50, ss.83-105, 2023 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği’nde öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2018/2019 öğretim yılının bahar döneminde nitel yöntem kullanılarak analizler yapılmıştır. Nitel yöntemde veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Görüşme her sınıftan beş, toplamda yirmi öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma için hazırlanan görüşme soruları Chen ve Starosta’nın kültürlerarası duyarlılık ölçeğine ve bu ölçeğin beş boyutuna dayandırılarak hazırlanmıştr. Nitel araştırma sonucunda öğrencilerin çoğu farklılıklara saygılı, açık ve duyarlı olduklarını, etkileşimden hoşlandıklarını, kültürel farklılıklara özenle yaklaştıklarını farklı kültürden kişilerin bulunduğu ortamlara katılmak istediklerini ama dil düzeylerinin yetersiz kalacağından endişe duyduklarını dile getirmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Kültürlerarası yeterlilik, kültürlerarası duyarlılık, yabancı dil öğretimi.
In this study, it is aimed to determine the intercultural sensitivity of the first, second, third and fourth grade students studying at Anadolu University Education Faculty of German teaching. In this context, analyzes were made using qualitative methods in the spring of 2018/2019 academic year. In the qualitative method, semistructured interview questions were used as a data collection tool. The interview was held with five and twenty students from each class. The interview questions prepared for the research were prepared based on Chen and Starosta's intercultural sensitivity scale and five dimensions of this scale. As a result of qualitative research they expressed respect for differences, opening and sensitivness, enjoying interaction, carefully approached cultural differences and they want to participate in environments where people from different cultures are concerned, but they are worried that their language levels will be insufficient. Key Words: Intercultural competence, intercultural sensitivity, teaching foreign language.