Son yirmi yılda özel gereksinimli öğrencilerin eğitim ortamları arasında yer alan genel eğitim okullarının, yani kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının ön plana çıktığı ifade edilebilir. Bunun başlıca sebepleri olarak; temel insan hakları, uluslarası kuruluşların özel gereksinimli öğrencilere ve bireysel farklılıklara ilişkin gerçekleştirdikleri çalışmalar, yasal düzenlemeler, kamuoyu baskısı, bu kamuoyu baskısının oluşmasında önemli bir rol oynayan yazılı ve görsel basının etkisinden söz edilebilir. Bu çalışmanın amacı özel gereksinimli öğrencilere yönelik yaygınlaşan kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının yaygınlaşmasında rol oynadığı ifade edilen basında nasıl yer aldığını ve yansımalarını derinlemesine incelemektir. Araştırma belge inceleme veri toplama tekniğine dayalı vaka çalışması ile desenlenmiştir. Belge incelemeye dayalı gerçekleştirilen bu araştırmada süreç 4 aşamada sonuçlandırılmıştır. Bu aşamalar sırasıyla; haberlerin taranması, dâhil etme/dışlama kriterlerine göre içerik belirlenmesi, haber içeriklerinin gözden geçirilmesi, analiz ve temaların oluşturulması şeklinde olmuştur. Araştırma sonunda; çeşitli değişkenlere göre dağılımlar ve elde edilen temalar şeklinde yapılandırılmıştır. Bunlar haberlerin ay/yıl, tür ve illere göre dağılımları ve haber içerikleri ile ilgili ortaya çıkan temalar şeklindedir.
In the last two decades, the integration/inclusion practices for students with special needs have been emphasized in general education settings. There are several reasons for this emphasis such as the basic human rights advocates, studies related to the rights and individual differences of students with special needs, and the legal regulations. Public pressure and the impact of the print and visual media are also playing an important role in the formation of integration/inclusion practices. This study aims to examine how integration/inclusion practices for students with special needs take part in the media regarding the spread of these practices in schools. In this case study, document analysis was used as the data collection technique. The document analysis process was conducted in 4 stages. These stages were respectively; searching the press related to the integration/inclusion practices, determining the content based on the integration/inclusion criteria, conducting content analysis, and creating the themes. The findings were based on the various variables such as month/year, type (e.g., national and/or international news), provinces, and the emerging themes related to news content.